Zanim kupisz rower

Wybór dobrego roweru staje się równie skomplikowany jak samochodu
 

Wybór dobrego roweru staje się równie skomplikowany jak samochodu. No, chyba że skorzystasz z tych podpowiedzi…

1. Model
„Trekkingowy” jest najbardziej uniwersalny. Do codziennej jazdy po mieście najwygodniejszy będzie „miejski”.

2. Rama
Dobra sprawdzona stal nigdy Cię nie zawiedzie. Kosztowniejsza rama aluminiowa jest lżejsza, ale rama to tylko ułamek wagi roweru.

3. Kierownica
Wygięta do góry i nieco do tyłu pozwala na najwygodniejszą pozycję, a regulowany wspornik kierownicy ułatwia znalezienie optymalnego ustawienia.

4. Siodełko
Siodełko dla kobiet jest szersze, dla mężczyzn – węższe z podłużnym rowkiem (kanał miłości), który zmniejsza ucisk w okolicy krocza.

5. Koła
Dla dorosłych 26’’, 27’’, 28’’. Większe są lepsze na nierówne podłoże. Podwójna obręcz jest trwalsza.

6. Opony
Powinny mieć co najmniej 35 mm szerokości.

7. Hamulce
Wystarczy hamulec szczękowy typu V z przodu i tzw. torpedo z tyłu lub hamulce szczękowe z przodu i z tyłu. Hamulce tarczowe to zbytek.

8. Przerzutki
Do jazdy miejskiej przekładnia z 3 lub 6 biegami w piaście tylnego koła powinna wystarczyć. Do jazdy po zróżnicowanym terenie lepsza jest przerzutka zewnętrzna 18-biegowa.

9. Zawieszenie
Przedni widelec z zawieszeniem chroni nadgarstki i ramiona – ale drogie i skomplikowane tylne zawieszenie nieźle zastąpi żelowe siodełko ze sprężynami.

Vote it up
592
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!