Walcz ze zmarszczkami

Z wiekiem, zewnętrzna warstwa skóry robi się coraz cieńsza, a warstwa leżąca głębiej traci kolagen (swoiste rusztowanie skóry) oraz elastynę – włókna, które nadają skórze sprężystość
 

Kurczą się także komórki tłuszczowe, znajdujące się głęboko pod powierzchnią. Efekt? Marszczenie się i zwisanie skóry. Częścią winy możemy obarczyć także działanie promieni słonecznych. Promieniowanie ultrafioletowe niszczy skórę i wytwarza niestabilne cząsteczki, zwane wolnymi rodnikami, które powodują dalsze szkody, niszcząc kolagen. Palenie i zanieczyszczenie powietrza dają podobny efekt.
Organizm broni się za pomocą własnych przeciwutleniaczy, które neutralizują wolne rodniki. Możemy zwiększyć tę ochronę, dostarczając dodatkowych przeciwutleniaczy ze słodkich i pysznych produktów żywnościowych, takich jak jagody.

Zalecane produkty
* Kurczak bez skóry, ryby, fasola, orzechy oraz inne produkty bogate w białko

* Białko pomaga naprawiać komórki, które ucierpiały wskutek działania wolnych rodników. W procesie trawienia białko rozpada się na poszczególne aminokwasy, które przyspieszają naprawę i regenerację komórek skóry oraz kolagenu.

* Starajmy się przy każdym posiłku spożywać chude produkty zawierające białko.

* Oliwa z oliwek
Zawiera mnóstwo kwasu oleinowego, który sprzyja utrzymaniu elastyczności skóry. Znajdują się w niej również niewielkie ilości innych niezbędnych kwasów tłuszczowych, które zwalczają stany zapalne, oraz witamina E, a także polifenole – przeciwutleniacze, które chronią skórę przed niszczącym działaniem wolnych rodników.  Starajmy się dodawać oliwę z oliwek do potraw, które wymagają dodatku oleju.

* Czosnek
Zawiera mnóstwo chroniących skórę polifenoli. Starajmy się stale mieć w pogotowiu wyciskarkę do czosnku, aby móc dodać zmiażdżony czosnek – zwłaszcza surowy – do jak największej liczby potraw. Możemy także codziennie zjadać ząbek czosnku posiekany na kawałki wielkości tabletek.

* Jagody, jeżyny, maliny oraz truskawki
Spośród drobnych owoców, jagody zawierają najwięcej przeciwutleniaczy. Potem są czerwone jabłka ze skórką. Wszystkie wymienione owoce wspaniale się spisują, chroniąc skórę przed zniszczeniem, którego następstwem są zmarszczki. Bogate w przeciwutleniacze są również owoce cytrusowe. Starajmy się zjadać szklankę jagód dziennie.

* Zielona herbata
Dzięki olbrzymiej zawartości polifenoli, zielona herbata znajduje się prawie na samym szczycie listy napojów korzystnie wpływających na skórę. Starajmy się wypijać cztery szklanki w ciągu dnia. Jeśli jesteśmy wrażliwi na kofeinę, ostatnią szklankę wypijmy przed godziną 15.00.

* Łosoś, makrela oraz inne tłuste ryby bogate w kwasy tłuszczowe omega-3
Chyba wszyscy już wiemy, co kwasy tłuszczowe omega-3 mogą zrobić dla serca, lecz ładny kawałek pieczonego łososia może także czynić cuda dla naszej skóry. Zawarte w mięsie ryb kwasy omega-3 działają ochronnie na błony komórkowe.
Starajmy się zjadać przynajmniej dwie  100-gramowe porcje tłustych ryb tygodniowo.

* Warzywa i fasole
Gdy australijscy uczeni porównali diety oraz stan skóry setek osób z Australii, Grecji i Szwecji, odkryli, że te, które jadły więcej warzyw, fasoli, ryb oraz oliwy z oliwek miały mniej zmarszczek. Naukowcy podejrzewają, że przyczyniły się do tego jednonienasycone tłuszcze, przeciwutleniacze oraz chude produkty zawierające białko.
Starajmy się zjadać pięć, sześć porcji (1/2 szklanki) warzyw dziennie. Dodawajmy też fasolę do sałatek i zup, a raz w tygodniu przygotujmy danie z fasoli, np. chili.

* Woda
Komórki skóry potrzebują dużo płynów, aby ich błony pozostawały elastyczne i łatwo wchłaniały niezbędne dla zdrowia składniki odżywcze. Napełnijmy wodą 2-litrowy dzbanek. To jest minimalna ilość, jaką powinniśmy wypić w ciągu dnia, aby nasza skóra była gładka i nawodniona. Jeśli się pocimy z powodu wysiłku lub przebywamy na zewnątrz podczas upałów, trzeba pić jeszcze więcej. Starajmy się wypijać co najmniej 8–10 szklanek wody dziennie. 

Vote it up
1085
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!