Tuning BMW – zawieszenie i nie tylko

Sportowy samochód to marzenie wielu pasjonatów motoryzacji. Mimo że nie wszyscy z nas mogą sobie na takie auto pozwolić, to wielu kierowców decyduje się na możliwość tuningu, który skutecznie może „podrasować” przeciętne auto i zamienić je w prawdziwą maszynę.
 
Najczęściej, pierwszym krokiem prowadzącym do znacznie odczuwalnych zmian w stylu, sposobie i komforcie jazdy np. samochodów BMW jest zawieszenie. Zazwyczaj, wszelkie tuningowe przeróbki wynikają z chęci zmiany wyglądu samochodu na nieco bardziej oryginalny i sportowy, jednakże zawieszenie wpływa na ostateczną płynność jazdy i przyczepność samochodu. A te powinny być równie ważne, jak sportowy wygląd.
 
By auto prezntowało się dobrze i wyróżniało się satysfakcjonującymi osiągami właściciel auta musi zainwestować również w aluminiowe felgi o dużej średnicy oraz specjalne opony z niskimi profilami, by jazda była bezpieczna, ale i komfortowa.
 
Zalety montażu niskiego zawieszenia
 
Największą zaletą montażu niskiego zawieszenia jest niemalże całkowita zmiana w sposobie prowadzenia auta. Kierowca odczuwa zupełnie inny komfort, który w typowym zawieszeniu jest nie do osiągnięcia. Wszystko za sprawą obniżonego prześwitu, a w konsekwencji niżej osadzonego środka ciężkości. Wówczas auto wykazuje się zmniejszoną skłonnością do pochyleń, które występują podczas pokonywania zakrętów.
 
Zawieszenie pozwala na stabilizację, bezpieczeństwo i nieco większą przewidywalność w prowadzeniu auta, co podczas dynamicznej jazdy jest istotnym elementem, by właściwie zapanować nad kierownicą. Ponadto, fachowcy jednogłośnie przyznają, że obniżone nadwozie umożliwia zmniejszenie skłonności do pod- i nadsterowności. Każdy kierowca kochający wysokie osiągi doceni zwiększenie stabilności auta, ponieważ wtedy jazda staje się bardziej pewna i pozbawiona nieprzyjemnych drgań.
 
Czy istnieją przeciwwskazania?
 
Wszelkie modyfikacje najlepiej wykonywać pod okiem profesjonalisty, który zajmie się właściwym montażem. Źle osadzone zawieszenie nie poprawi jakości jazdy, wręcz przeciwnie. Dodatkowo warto pamiętać, że niskie zawieszenie ma kilka przeciwwskazań. Wśród nich jest chociażby ryzyko uszkodzeń, jednakże najczęściej wynika to ze specyfiki terenów po których porusza się kierowca i rozwagi podczas jazdy.
 
Teoretycznie niskie zawieszenie szybciej doprowadzi do uszkodzenia zderzaka, czy miski olejowej, jednakże dynamiczna jazda po nierównościach ze zwykłym zawieszeniem może również doprowadzić do uszkodzeń pojazdu. Kierowca znając możliwości swojego auta powinien wiedzieć, na co może sobie pozwolić i w jakim momencie.
 
Materiał Partnera
Vote it up
53
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!