Test Toyoty Verso-S

Druga młodość modelu verso

Yaris verso nieco się zestarzała, ale nowy typ verso-S to już powiew nowego. Toyota koncentruje się narodzinach szukających praktycznych czterech kółek: przestronnych i ekonomicznych.

Parametry

 

  • Silnik 1,329 cm3,,,
  • Moc 99 KM,
  • Prędkość maksymalna 170 km/h,
  • Zużycie paliwa 5,4 l/100 km, podczas testu 5,9 l/100 km,
  • Waga netto 1 055 kg,
  • Emisja CO2 125 g/km,
  • Bagażnik 429 l,
  • Długość 3990 mm,
  • Cena model terra 57 600 zł, model premium 64 800 zł, model testowany (verso-S dynamic) – 20 100 euro.

Za

Zmieści całą rodzinę. Schowki i szufladki dosłownie wszędzie. Mateż 7 poduszek już w wersji podstawowej. Verso-S jest wygodna i ekonomiczna! Radzimy wersję z 7-stopniową skrzynią typu CVT, by jeszcze rzadziej odwiedzać stacje benzynowe.

Przeciw

Tablica rozdzielcza bez polotu. Brakuje też koniecznego kopa w silniku 1,3 zwłaszcza przy niższych obrotach. Nie ma mocniejszegosilnika benzynowego, ale w niektórych krajach Toyota oferuje wersję dieslowską. Sprzęgło jest takie sobie i szkoda, że nie ma tempomatu.

Decyzja

Jeśli szukasz niezawodnego, oszczędnego i dość przestronnego auta, to verso-S zapewne Cię zadowoli. Do tego wygląda nieźle! Nieobowiązkowe, ale fajne niedrogie akcesoria: szklany dach panoramiczny i obraz z kamery tego, co za nami.
Alternatywy
Sobowtór Spodobała Ci się verso-S, a nie lubisz toyoty? Dobra wiadomość: Subaru sprzedajetakie samo auto pod nazwą trezia. Różni je tylko logo. Nie ma silnika typu boxer i napędu na obie osie – typowych cech subaru.
Francuska klasa Azjatyccy producenci aut wyróżniają się w tej klasie, ale i Europejczycy mają się czym pochwalić. Na przykład tym stylowym citroe¨nem C3 picasso, który ma nieco większy wybór silników i akcesoriów.
 

Vote it up
720
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!