Piękna = zdrowa? Zadbaj o siebie na jesień.

Zauważyłaś, że podczas jesiennych miesięcy masz więcej problemów z cerą, włosami, a oprócz tego przybierasz na wadze i spada Twoja odporność? Wcale nie musi tak być! Możesz wyglądać i czuć się świetnie nawet w ponure listopadowe dni. Zadbaj o siebie, a na pewno bardziej polubisz jesień. 
 
Sen 
 
To, że jesienią jesteśmy bardziej senni, można łatwo wytłumaczyć. Trzeba wiedzieć, że sen jest zależny od światła dziennego i słońca. Otóż światło blokuje wydzielanie melatoniny - jest to hormon odpowiedzialny za uczucie senności. Jesienią wcześniej robi się ciemno, zatem szyszynka (gruczoł, który produkuje melatoninę) dostaje sygnał do pracy o innej porze niż w lecie. Zresztą szyszynka produkuje melatoninę także rano, gdy jest jeszcze ciemno, a trzeba już wstać i szykować się do pracy. Dodatkowo, senność jest wzmagana przez chłód. 
 
Czy powinniśmy więcej spać w czasie jesiennych miesięcy? Lekarze uważają, że nie, ale faktem jest, że w tym okresie gorzej znosimy zarwane noce. Trzeba podkreślić, że nie można też lekceważyć tego, iż organizmowi potrzebna jest określona ilość snu na dobę. Właściwa ilość snu pomoże zwiększyć odporność na różne wirusy i bakterie, a także wzmocni organizm podczas choroby. Jeśli będziesz spać zbyt krótko, będziesz ciągle zmęczona i podatna na stany depresyjne, o które jesienią przecież nietrudno. Poza tym Twoja cera zacznie wyglądać gorzej - stanie się poszarzała i będzie sprawiała wrażenie zaniedbanej. Co więcej, niewyspane osoby mają większą ochotę na podjadanie między posiłkami! Pamiętaj, że zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu utrudnia zasypianie. Przed pójściem spać warto przewietrzyć sypialnię, nawet jeśli na zewnątrz jest zimno. Najlepiej będzie, jeśli codzienne będziesz chodzić spać o tej samej porze.
Problemy z chrapaniem pomoże Ci rozwiązać Snoran Plus
 
Aktywność fizyczna 
 
Choć jesienią często mamy ochotę po prostu zaszyć się pod ciepłym kocem, to jednak nie możemy odpuścić regularnych ćwiczeń. Dzięki nim zadbamy nie tylko o formę, ale też poprawimy swoje samopoczucie i pozbędziemy się uczucia senności. Dużo mówi się o tym, że aktywność fizyczna sprzyja wydzielaniu serotoniny, czyli hormonu szczęścia - nie ma zatem sensu szukanie wymówek usprawiedliwiających lenistwo. Można ćwiczyć w domu, można też ćwiczyć w klubie fitness lub zapisać się na basen. Gdy jest w miarę ładna pogoda, warto zrobić sobie spacer lub pobiegać. Oczywiście nie ma sensu bieganie czy spacerowanie po ruchliwych, pełnych spalin ulicach. Znajdź trasę, która pozwoli Ci pobyć blisko natury. To pozwoli Ci się odstresować i sprawi, że Twoja cera będzie wyglądać zdrowiej. 
 
Odpowiednia dieta 
 
Jesienią bardzo łatwo jest przytyć - nie dość, że mniej się ruszamy, to w dodatku organizm zaczyna gromadzić tłuszcz, który ma chronić przed zimnem. Trzeba mieć na uwadze, że odkładanie tkanki tłuszczowej przez organizm związane jest z niedoborem witaminy D. Podczas jesiennych miesięcy stopień nasłonecznienia jest na tyle niski, że często potrzebna jest suplementacja witaminą D. Można też oczywiście znaleźć ją w pożywieniu, choć niektórzy lekarze twierdzą, że są to zbyt małe ilości, by nie pojawiły się jej niedobory. Witamina D znajduje się w rybach morskich (niesmażonych), jajkach, produktach mlecznych, wątróbce oraz w niektórych olejach roślinnych. Można też przyjmować kapsułki z tranem, w którym jest sporo witaminy D. 
 
Dietetycy radzą, by jesienią spożywać ryby morskie nie tylko ze względu na witaminę D. Są one bowiem bogactwem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wzmacniają odporność i chronią przed różnymi poważnymi chorobami, a także pomagają utrzymać młody wygląd skóry. W dodatku wspomagają pracę mózgu poprawiają nastrój! Kwasy omega znajdziesz na przykład w łososiu norweskim, siemieniu lnianym i w avocado. Podstawą diety powinny być też warzywa i owoce, zwłaszcza te, które dostarczą organizmowi dużej dawki witaminy A, C i E. Jedz zatem owoce cytrusowe, dynię, kapustę, marchew, śliwki, jabłka. Witaminy te są silnymi antyutleniaczami, więc chronią organizm przed wolnymi rodnikami, czyli komórkami tlenowymi uszkadzającymi komórki. Postaw również na drób, oliwę z oliwek, kasze i nabiał, nie zapominaj o piciu wody. Zrezygnuj z batoników, chipsów i ''śmieciowego'' jedzenia! 
 
Co na przeziębienie? 
 
Od czasu do czasu zjedz coś z czosnkiem, nie zapominaj też o miodzie - świetnie poprawiają odporność. Czosnek pomoże Ci przy przeziębieniach, a także w przypadku poważniejszych infekcji, zresztą nie brakuje osób, które bardzo cenią antybiotyczne działanie miodu. Warto go popijać rano na czczo. Miodowy napój najlepiej przyszykować kilkanaście godzin wcześniej. 1-2 łyżki miodu należy zalać ciepłą wodą, wymieszać i dodać trochę soku z cytryny. Szklankę z płynem trzeba jeszcze tylko przykryć spodkiem i odstawić. Taki specyfik działa też oczyszczająco, zatem pijąc go regularnie, pozbędziesz się z organizmu toksyn. Oznacza to między innymi, że będziesz mogła cieszyć się lepszym stanem włosów i skóry, a także że łatwiej będzie Ci zachować szczupłą sylwetkę. 
 
Nie zapominaj o nawilżaniu skóry i włosów 
 
Zdrowa dieta pomoże Ci ustrzec się przed wysuszoną cerą (nawet jeśli masz tłustą cerę, możesz ją przesuszyć, gdy grzeją kaloryfery) i matowymi włosami przypominającymi siano. Powinnaś nawilżać skórę i włosy odpowiednimi kosmetykami. Warto wiedzieć, że kosmetyki nawilżające to jesienią podstawa - po lecie naprawdę bardzo się przydają. Musisz też zadbać o to, by suche powietrze w domu było lepiej nawilżone. W tym celu wietrz mieszkanie (jak widać, pomoże to nie tylko usnąć, ale i poprawi Twój wygląd) i postaw na kaloryferze pojemniki z wodą lub zainwestuj w nawilżacz powietrza. 
 
Suplementy diety 
 
Na rynku jest ich całe mnóstwo - trudno wyrazić się więc o nich jednoznacznie. Jeśli chcesz znaleźć naprawdę skuteczny preparat na odchudzanie, wzmocnienie odporności lub poprawienie stanu skóry i włosów, postaw na sprawdzonego producenta, który dokładnie informuje o składzie i działaniu suplementu. Koniecznie sprawdź też, jakie są przeciwwskazania dotyczące jego stosowania. Jeśli wybierzesz odpowiedni produkt, to całkiem możliwe, że będziesz mogła zaobserwować jego wielopłaszczyznowe działanie. Jednak nie licz na cuda - spożywając takie specyfiki musisz zachować racjonalną, zrównoważoną dietę, a w przypadku produktów wspomagających redukcję wagi, musisz także ćwiczyć. Ze swojej strony moemy zarekomendować skuteczny suplement na odchudzanie Garcinia Cambogia Actives.
 
Rozrywka 
 
Nie odmawiaj sobie różnych przyjemności, ponieważ to dzięki nim możesz się odstresować i spędzić czas ze znajomymi i przyjaciółmi, którzy również chcą sobie poprawić nastrój jesienią. Jak wiadomo, stres zmniejsza odporność i sprawia, że jesteśmy bardziej zmęczeni i wyglądamy gorzej. Być może wyda Ci się to zbyt proste, ale podczas jesiennych dni, sprawdza się stare porzekadło: ''śmiech to zdrowie''. Jeśli trochę pośmiejesz się w dobrym towarzystwie, Twoje ciało uwolni się od napięć, a Twoja twarz nabierze blasku. A śmiech przecież nic nie kosztuje!
 
Materiał Partnera
Vote it up
14
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!