Pięć wspaniałych potraw z makaronem

Z przechowywanego w spiżarni opakowania makaronu nitki możemy szybko przyrządzić pyszne danie kolacyjne

 

Wystarczy kilka składników, których zwykle mamy zapas, gotowych specjałów delikatesowych lub prostych sosów do potraw typu stir-fry.

Makaron z grzybami i mascarpone

Prażyć na suchej patelni teflonowej na średnim ogniu 50 g orzeszków piniowych 2 minuty, aż się przyrumienią. Zdjąć z ognia i odstawić. Wlać na patelnię łyżkę oleju słonecznikowego i łyżkę wywaru warzywnego lub wody. Wrzucić 4 cebule dymki pokrojone w krążki oraz 350 g pieczarek pokrojonych w plasterki. Smażyć na małym ogniu 7–8 minut, aż pieczarki zmiękną, a sok odparuje. Wrzucić do wrzącego w drugim garnku wywaru 250 g cienkiego, suszonego makaronu chińskiego i gotować 3 minuty, aż nieco zmięknie, odsączyć. Dodać do grzybów łyżeczkę posiekanego tymianku i 4 łyżki sera mascarpone. Doprawić solą i pieprzem. Wrzucić na patelnię makaron i wymieszać. Posypać orzeszkami i podawać.

1 porcja • 504 kcal • 13 g białka • 31 g tłuszczów (w tym 11 g NKT) • 47 g węglowodanów

Makaron z chili, pomidorami i jajkiem

Wrzucić 250 g chińskiego makaronu jajecznego nitki do dużego rondla z wrzącą wodą lub wywarem warzywnym. Gotować 3 minuty, aż zmięknie. Roztrzepać 3 jajka z 2 łyżeczkami chudego mleka, 1/4 łyżeczki pokruszonych suszonych płatków chili, solą i pieprzem. Rozgrzać na średnim ogniu 2 łyżeczki oleju słonecznikowego na patelni teflonowej o średnicy 20 cm. Wlać połowę jajek i, poruszając patelnią, rozprowadzić po całym dnie. Smażyć minutę, aż omlet zetnie się i lekko przyrumieni od spodu. Zsunąć na talerz. Usmażyć drugi omlet, a następnie oba pokroić w cienkie paseczki. Starannie odsączyć makaron, wrzucić z powrotem do rondla i przykryć, żeby nie ostygł. Pokroić w kostkę 4 duże dojrzałe pomidory. Wlać na patelnię 2 łyżki oleju słonecznikowego i 2 łyżeczki czerwonego octu winnego. Wrzucić pomidory i podgrzewać, aż sos zacznie bulgotać. Dodać do makaronu wraz z połową paseczków omleta. Delikatnie wymieszać. Nałożyć makaron na osobne talerze i posypać resztą paseczków omleta.

1 porcja • 400 kcal • 14 g białka • 18 g tłuszczów (w tym 4 g NKT) • 50 g węglowodanów

Sałatka z kurczakiem i dressingiem arachidowym

Wrzucić do dużego rondla z wrzątkiem 100 g różyczek brokułów oraz 1 żółtą i 1 pomarańczową paprykę pokrojone w cienkie paseczki. Dodać 250 g chińskiego makaronu jajecznego nitki. Doprowadzić ponownie do wrzenia, zestawić z ognia, przykryć i odstawić na 4 minuty. Zachować 5 łyżek wody, a zawartość rondla odsączyć na sicie. Lekko przepłukać makaron i warzywa zimną wodą i ponownie odsączyć. Przełożyć do salaterki. Utrzeć 4 łyżki masła z orzeszków ziemnych z zachowanym płynem, sokiem z małej cytryny, 2 łyżkami sosu sojowego oraz szczyptą drobnego cukru. Pokroić cienko 2 upieczone filety z piersi kurczaka i dodać do makaronu wraz ze 100 g posiekanej kapusty pekińskiej oraz połową dressingu arachidowego. Delikatnie wymieszać, skropić resztą dressingu.

1 porcja • 503 kcal • 35 g białka • 18 g tłuszczów (w tym 4 g NKT) • 53 g węglowodanów

Makaron z kiełbaskami

Rozgrzać łyżkę oleju słonecznikowego na dużej teflonowej patelni. Wrzucić pokrojoną w krążki cebulę oraz 225 g drobnych kiełbasek chipolata. Smażyć 10 minut, często mieszając, aż kiełbaski i cebula się przyrumienią. Wrzucić do rondla z wrzącym wywarem warzywnym lub osolonym wrzątkiem 250 g drobnego, suszonego chińskiego makaronu jajecznego i gotować 3 minuty, aż trochę zmięknie. Na ostatnią minutę gotowania dodać 100 g mrożonego groszku (zwiększając jednocześnie ogień, by płyn szybko zaczął ponownie wrzeć). Zachować 3 łyżki wywaru, a makaron i groszek odlać na sicie. Przykryć sito pokrywką rondla, by nie stygły. Wlać zachowany wywar na patelnię. Dodać 2 duże marchewki, grubo starte oraz wyciśnięty ząbek czosnku. Smażyć 1–2 minuty, aż warzywa zmiękną, a wywar wyparuje. Dodać makaron i groszek. Smażyć jeszcze minutę, cały czas mieszając, aż wszystkie składniki będą gorące. Podawać ze słodkim sosem chili lub keczupem.

1 porcja • 461 kcal • 17,5 g białka • 19 g tłuszczów (w tym 6 g NKT) • 59 g węglowodanów

Makaron smażony z bekonem

Wrzucić 6 plasterków bekonu (bez skórki) pociętego na kawałki długości 2 cm na dużą suchą patelnię teflonową i smażyć 3–4 minuty, aż się przyrumieni i będzie chrupiący. Wyjąć łyżką cedzakową. Wlać na patelnię 2 łyżeczki oleju słonecznikowego.

Podgrzewać kilka sekund, następnie dodać czerwoną cebulę pokrojoną na cienkie plasterki. Smażyć 2 minuty, mieszając, dodać 2 cukinie pokrojone ukośnie w plasterki i wyciśnięty ząbek czosnku. Smażyć jeszcze 4–5 minut, aż warzywa zmiękną. Wrzucić 250 g drobnego, suszonego chińskiego makaronu jajecznego do wrzątku i gotować 3 minuty, aż zmięknie. Odlać. Skropić cukinie 2 łyżeczkami octu balsamicznego i smażyć jeszcze kilka sekund. Wrzucić na patelnię makaron i delikatnie wymieszać na małym ogniu. Nałożyć makaron na talerze i podawać posypany bekonem.

1 porcja • 377 kcal • 14 g białka • 15 g tłuszczów (w tym 4,5 g NKT) • 49 g węglowodanów

Wszystkie przepisy dla 4 osób

Vote it up
226
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!