Pięć wspaniałych posiłków z fasolki w sosie pomidorowym z puszki

Jeśli mamy ją w spiżarni, bez kłopotu przyrządzimy smaczny posiłek. Oto przepisy na dania, które są łatwe i pożywne, a przy tym na pewno zasmakują domownikom

 

Zapiekanka z fasoli, sera cheddar i ziemniaków
Rozgrzać piekarnik do temperatury 200°C. Posiekać cebulę i 2 marchewki. Usmażyć wraz z 500 g chudej mielonej wołowiny, często mieszając, aż mięso lekko się przyrumieni. Dodać 300 ml wywaru wołowego, 1–2 łyżki sosu worcestershire oraz liść laurowy lub bouquet garni. Gotować na małym ogniu 15 minut. Pokroić 600 g młodych ziemniaków w plasterki. Gotować 8 minut, aż lekko zmiękną. Odlać. Usunąć ziółka. Dodać fasolkę w sosie pomidorowym z puszki (420 g) i wymieszać. Odgrzać. Nałożyć połowę mięsa z fasolą do naczynia żaroodpornego i przykryć połową ziemniaków, nałożyć kolejne warstwy. Posypać 50 g dojrzałego cheddara i zapiekać 20 minut, aż potrawa przyrumieni się i zacznie bulgotać.
1 porcja • 437 kcal • 39 g białka • 12 g tłuszczów (w tym 5,5 g NKT) • 47 g węglowodanów

Kociołek z kiełbasą chorizo i fasolą
Posiekać cebulę, 2 marchewki, 2 łodygi selera naciowego, żółtą paprykę i 75 g kiełbasy chorizo. Rozgrzać łyżkę oleju w rondlu o grubym dnie, wrzucić warzywa i chorizo. Smażyć 5 minut, mieszając od czasu do czasu, aż wszystkie składniki zmiękną i przyrumienią się lekko. Dodać 400 ml wywaru drobiowego z kostki, puszkę fasolki w sosie pomidorowym (420 g), 40 g posiekanych suszonych pomidorów, łyżeczkę suszonego tymianku oraz łyżeczkę papryki. Doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień, przykryć i gotować 13 minut. Dodać 350 g frankfurterek pokrojonych na kawałki wielkości kęsa. Doprowadzić ponownie do wrzenia. Gotować 2 minuty na małym ogniu. Wymieszać w misce 85 g rozdrobnionego miękiszu bułki z łyżką posiekanej natki pietruszki oraz łyżką oliwy. Przełożyć nadzienie do podgrzanego naczynia żaroodpornego. Posypać bułką z pietruszką i wstawić do rozgrzanego opiekacza na 4–5 minut, by danie przyrumieniło się i zrobiło chrupiące.
1 porcja • 506 kcal • 22 g białka • 30 g tłuszczów (w tym 10 g NKT) • 39 g węglowodanów

Burrito fasolowe w stylu tex-mex
Rozgrzać w rondlu łyżkę oleju słonecznikowego. Wrzucić posiekaną cebulę, wyciśnięty ząbek czosnku, zieloną papryczkę chili oraz posiekaną czerwoną paprykę. Smażyć warzywa 4–5 minut, aż zmiękną. Dodać puszkę fasolki w sosie pomidorowym (420 g), posypać 1/2 łyżeczki suszonego oregano i odgrzać. Rozdrobnić nieco nadzienie widelcem lub tłuczkiem do warzyw. Odgrzać 8 miękkich tortilli mącznych na patelni, smażąc je kolejno po około 30 sekund z obu stron lub podgrzać w kuchence mikrofalowej. Podać na stół miseczki z poszatkowaną sałatą rzymską, 125 g tartego sera cheddar, 150 g jogurtu naturalnego oraz gotową salsą, a także tortille i gorące nadzienie. Każdy ze stołowników powinien nałożyć na środek tortilli nieco nadzienia i dodatków z miseczek, zawinąć i zjeść.
1 porcja • 498 kcal • 22 g białka • 16 g tłuszczów
(w tym 7,5 g NKT) • 72 g węglowodanów

Warzywa z curry i czapati
Rozgrzać łyżkę oliwy w rondlu. Wrzucić posiekaną cebulę i smażyć 4–5 minut, aż lekko zmięknie. Dodać łyżkę łagodnego curry w proszku lub paście i smażyć jeszcze przez minutę. Dodać 350 g mieszanki upieczonych lub usmażonych warzyw, pokrojonych na małe kawałki (mogą to być resztki z poprzedniego dnia lub mrożone warzywa na patelnię smażone 3 minuty). Dodać puszkę fasolki w sosie pomidorowym (420 g) i łyżkę sułtanek. Delikatnie podgrzewać. Odgrzać w kuchence mikrofalowej 8 dużych lub 12 małych czapati zgodnie z przepisem na opakowaniu. Podawać curry natychmiast z gorącymi czapati, jogurtem greckim i/lub chutneyem z mango.
1 porcja • 399 kcal • 17 g białka • 5 g tłuszczów (w tym 0,5 g NKT) • 76 g węglowodanów

Zupa fasolowa
Odgrzać w dużym rondlu łyżkę oleju słonecznikowego. Posiekać i smażyć 10 minut cebulę, marchewkę, 2 łodygi selera naciowego oraz 2 plastry wędzonego bekonu bez skórki. Dodać puszkę fasolki w sosie pomidorowym (420 g) oraz po 300 ml wywaru warzywnego i soku pomidorowego. Doprawić odrobiną sosu worcestershire oraz szczyptą papryki i mieszanki ziół. Przykryć i gotować na małym ogniu 10 minut, aż warzywa zmiękną. Podawać na gorąco z bułką.
1 porcja • 162 kcal • 9 g białka • 4,5 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 23 g węglowodanów

Rada: Jeśli chcemy tę zupę podać małym dzieciom, warto ją utrzeć w mikserze i nieco rozrzedzić wodą.

Wszystkie przepisy przygotowano dla 4 osób

Vote it up
183
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!