Pięć wspaniałych deserów w 10 minut

Po posiłku mamy zwykle ochotę na coś słodkiego. Nie musimy od razu piec ciasta. Wystarczy, że dodamy trochę świeżych owoców do gofrów, bez lub pączków, albo też trochę kremu do owoców z puszki

 

Deser z Eton

Ubić 250 ml śmietany kremówki. Pokruszyć 4 bezy. Dodać je do bitej śmietany wraz z 350 g malin. Lekko wymieszać metalową łyżką, nałożyć do 4 pucharków i podawać.

1 porcja • 390 kcal • 33 g tłuszczów (w tym 21 g NKT) • 20 g węglowodanów

Szybki mus agrestowy

Odsączyć agrest ze słoika (350 g). Zmiksować na gładką masę. Nałożyć chudy krem custard (425 g) do miski. Dodać agrest i wymieszać. Rozdzielić na 4 małe kokilki lub pucharki i wstawić do zamrażalnika na 5–15 minut. Podawać bez dodatków lub nałożyć na każdą porcję łyżkę śmietany kremówki lub greckiego jogurtu i posypać uprażonymi płatkami migdałów.

1 porcja • 119 kcal • 1 g tłuszczów (w tym 0,6 g NKT) • 22 g węglowodanów

Pączki z owocami

Nakłuć 4 pączki w kilku miejscach i nałożyć na osobne talerzyki. Wyciąć w środku dziurki. Polać każdy łyżką rumu lub soku pomarańczowego. Przygotować 250 g malin i 50 g ciemnych winogron, pozostawić kilka owoców do przybrania, resztę nałożyć do dziurek. Udekorować je bitą śmietaną (150 ml). Poprószyć cukrem pudrem i udekorować resztą owoców.

1 porcja • 464 kcal • 30 g tłuszczów (w tym 13,5 g NKT) • 39 g węglowodanów

Gofry z winogronami i migdałami

Podgrzać 4 gofry zgodnie z przepisem na opakowaniu w tosterze lub opiekaczu.  Roztopić na patelni 20 g masła i wrzucić 2 łyżki płatków migdałów. Mieszać kilka sekund i dodać 200 g zielonych winogron bez pestek. Smażyć 2 minuty, mieszając, aż migdały zaczną mocno pachnieć i przyrumienią się lekko. Dodać łyżkę cukru i trochę soku wyciśniętego z cytryny.
Mieszać kilka sekund, aż cukier się rozpuści i pokryje winogrona. Podawać na gofrach.

1 porcja • 242 kcal • 24 g tłuszczów (w tym 3 g NKT) • 26 g węglowodanów

Smażone banany i brzoskwinie

Roztopić na patelni 20 g masła. Wrzucić 2 banany pokrojone w plasterki, puszkę plasterków brzoskwiń (425 g), odsączonych, oraz skórkę otartą z pomarańczy. Smażyć około 2 minut metodą stir-fry, cały czas mieszając, aż owoce zrobią się gorące i zaczną się rumienić. Dodać 2 łyżki syropu z czarnego bzu lub imbirowego, wymieszać i podawać natychmiast z jogurtem naturalnym lub lodami.

1 porcja • 129 kcal • 4 g tłuszczów (w tym 3 g NKT) • 23 g węglowodanów

Wszystkie przepisy dla 4 osób

Vote it up
213
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!