Pięć szybkich i łatwych do przyrządzenia sałatek z makaronem

Sałatka z makaronem nie oznacza dania gorszego sortu. Przekonaj się

 

Włoska sałatka letnia
Wrzucić do dużego rondla z wrzątkiem 250 g makaronu, na przykład penne i gotować 10 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić, nałożyć do dużej miski i wymieszać z sosem przyrządzonym z 2 łyżek oliwy z oliwek extra virgin, łyżki soku z cytryny, wyciśniętego ząbka czosnku i małego pęczka świeżej bazylii, drobno posiekanej. Doprawić solą oraz pieprzem i odstawić. Przekroić na połówki 200 g żółtych i czerwonych pomidorków koktajlowych cherry. Pokroić 150 g mozzarelli w kostkę, a 200 g pieczonej czerwonej papryki ze słoika w paseczki. Dodać warzywa i ser do makaronu, wymieszać.

1 porcja • 395 kcal • 15 g białka • 16 g tłuszczów (w tym 6 g NKT) • 50 g węglowodanów

Kolorowa sałatka z papryką i salami
Wrzucić 250 g suszonego makaronu, takiego jak fusilli, do rondla z osolonym wrzątkiem i gotować 10 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić, włożyć do dużej miski i wymieszać, póki jest gorący, z 3 łyżkami przygotowanego wcześniej sosu winegret. Doprawić solą i pieprzem, odstawić. Pokroić na cienkie plasterki zieloną, czerwoną i żółtą paprykę oraz małą cebulę. Pokroić 100 g dobrego salami w cienkie paseczki. Dodać do makaronu wraz ze 100 g rukoli i delikatnie wymieszać.

1 porcja • 435 kcal • 14 g białka • 19,5 g tłuszczów (w tym 5 g NKT) • 54 g węglowodanów

Łatwa sałatka nicejska z makaronem
Ugotować jajko na twardo. Włożyć do zimnej wody, a kiedy ostygnie, obrać i pokroić na ćwiartki. Wrzucić 250 g suszonego makaronu, takiego jak conchiglie, do rondla z osolonym wrzątkiem i ugotować al dente. Odcedzić, włożyć do dużej miski i wymieszać z 3 łyżkami sosu winegret. Doprawić solą i pieprzem. Odsączyć i rozdrobnić tuńczyka z puszki o wadze 200 g. Posiekać 3 łyżki drylowanych oliwek. Dodać do makaronu dużą startą marchewkę oraz 100 g ugotowanej fasolki szparagowej. Wymieszać i udekorować jajkiem.

1 porcja • 407 kcal • 20 g białka • 15,5 g tłuszczów (w tym 2,5 g NKT) • 50 g węglowodanów

Sałatka z pstrągiem i ogórkiem

Wrzucić 250 g suszonego makaronu, takiego jak farfalle, do rondla z osolonym wrzątkiem i gotować 8 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić, włożyć do dużej miski i wymieszać, póki jest gorący, z zielonym sosem winegret przyrządzonym z 3 łyżek oliwy z oliwek, soku i skórki otartej z małej cytryny oraz 3 łyżek posiekanej rukwi wodnej lub natki pietruszki. Doprawić solą i pieprzem, odstawić. Rozdrobnić miąższ z gotowego, wędzonego pstrąga o wadze 225 g i pokroić 1/2 małego ogórka w kostkę. Wymieszać z makaronem i łyżką kaparów odsączonych z zalewy.

1 porcja • 366 kcal • 20 g białka • 12 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 47 g węglowodanów

Sałatka z makaronu, kurczaka i groszku cukrowego
Gotować 200 g groszku cukrowego we wrzątku lub na parze przez 4 minuty. Ugotować 200 g suszonego makaronu nitki zgodnie z przepisem na opakowaniu. Odcedzić i wymieszać z sosem przyrządzonym z łyżki pasty tahini, 2 łyżek oleju słonecznikowego, 2 łyżek soku z cytryny, łyżki sosu sojowego, łyżki sosu sezamowego, wyciśniętego ząbka czosnku i 2 łyżeczek świeżego imbiru, obranego i drobno startego. Odstawić makaron na 15 minut, a potem wymieszać z 240 g pieczonego kurczaka pokrojonego w cienkie paseczki oraz groszkiem cukrowym.

1 porcja • 411 kcal • 27 g białka • 17 g tłuszczów (w tym 3 g NKT) • 39 g węglowodanów

Vote it up
191
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!