Pięć szybkich sałatek owocowych

Te błyskawicznie przyrządzane sałatki są zdrowe, proste i pyszne. Warto wykorzystać do ich przyrządzenia to, co mamy zawsze w spiżarni, oraz bardziej egzotyczne produkty, a także owoce sezonowe. Dzięki temu podany przez nas deser naprawdę zrobi wrażenie na gościach

 

Pikantne pomarańcze z granatami

Odkroić czubki i spody z 6 pomarańczy bez pestek. Używając ostrego nożyka, usunąć paskami skórkę razem z błoną. Pokroić pomarańcze w plasterki i ułożyć na 4 talerzach. Posypać świeżo zmieloną gałką muszkatołową. Przekroić granat na ćwiartki. Usunąć palcami pestki, trzymając owoc nad miską. Usunąć błony i skórkę. Posypać pestkami pomarańcze. Polać 1 łyżką syropu grenadyna. Drobno posiekać kilka listków mięty i posypać nimi sałatkę.

1 porcja • 85 kcal • 0,2 g tłuszczów (w tym 0 g NKT) • 19,5 g węglowodanów

Sałatka z ananasa i kiwi

Nałożyć kawałki ananasa w sosie własnym lub syropie z puszki do 4 pucharków. Obrać 4 owoce kiwi i pokroić na plasterki. Wrzucić do pucharków. Dodać 1 puszkę liczi (425 g) wraz z syropem. Grubo otrzeć skórkę z limonki do owoców. Wycisnąć na nie sok z limonki i podawać.

1 porcja • 150 kcal • 0,3 g tłuszczów (w tym 0 g NKT) • 38 g węglowodanów

Pikantna sałatka z truskawek i czarnych jagód

Usunąć szypułki z 400 g truskawek, większe przekroić na połówki. Ułożyć na 4 talerzach. Rozdzielić między talerze 225 g czarnych jagód. Posypać owoce świeżo zmielonym czarnym pieprzem i ułożyć obok nich cząstki cytryny do wyciśnięcia. Podawać z czarnym pieprzem i drobnym cukrem.

1porcja • 44 kcal • 0,2 g tłuszczów (w tym 0 g NKT) • 10 g węglowodanów

Figi kardamonowo-pomarańczowe z suszonymi żurawinami

Odcedzić syrop z 2 puszek zielonych fig (po 425 g) do rondelka. Rozkroić 4 zielone strączki kardamonu i dodać je do syropu wraz z 2 łyżkami suszonych żurawin oraz sokiem i skórką otartą z pomarańczy. Ustawić na dużym ogniu i gotować minutę. Nałożyć figi do 4 pucharków. Polać gorącym syropem i podawać.

1 porcja • 178 kcal • 0,25 g tłuszczów (w tym 0 g NKT) • 43 g węglowodanów

Guawa i śliwki z syropem waniliowym i pistacjami

Odsączyć śliwki z puszki (425 g) z syropu, zlewając go do dość dużego rondla. Podobnie odsączyć połówki guawy z puszki (425 g) i zlać syrop do tego samego rondla. Gotować syrop na dużym ogniu 4–5 minut, aż połowa odparuje.
Jeśli śliwki mają pestki, usunąć je. Nałożyć śliwki do 4 pucharków. Dodać połówki guawy. Wlać łyżeczkę esencji waniliowej do syropu i polać nim owoce. Posypać 50 g posiekanych orzechów pistacjowych i podawać.

1 porcja • 202 kcal • 7 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 34 g węglowodanów

Wszystkie przepisy dla 4 osób

Vote it up
234
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!