Pięć szybkich i łatwych dodatków do zup

Aby zupa mogła pełnić rolę pełnego posiłku, warto podać ją z jakimś dodatkiem. Można wykazać się inwencją, przygotowując przekąski o najróżniejszych smakach

 

Kanapki z hummusem i papryką

Posmarować 4 duże, ukośnie ukrojone kromki ciabatty z obu stron oliwą z oliwek. Natrzeć ząbkiem czosnku. Opiec na rozgrzanej patelni grillowej, aż się przyrumienią, obrócić raz na drugą stronę. Posmarować kromki 100 g hummusu. Pokroić 2 czerwone pieczone papryki ze słoika w cienkie plasterki i ułożyć je na tostach. Podawać z pikantnym barszczem z jabłkami.

1 porcja • 224 kcal • 6 g białka • 13 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 22 g węglowodanów

Tosty z tapenadą

Lekko opiec 8 ukośnie ukrojonych kromek bagietki na złocisty kolor. Posmarować 3 łyżkami tapenady z czarnych oliwek ze słoika. Podawać do szybkiej zupy rybnej  zamiast paluszków, szybkiej minestrone lub zupy z marchewki, pomarańczy i sera feta.

1 porcja • 232 kcal • 7,5 g białka • 3 g tłuszczów (w tym 0,5 g NKT) • 45 g węglowodanów

Trójkąciki z serem ricotta i pesto

Lekko wymieszać 2 łyżki czerwonego pesto z 150 g sera ricotta w taki sposób, by powstał efekt marmurkowy. Nałożyć kopiaste porcje na 4 kromki pumpernikla. Przekroić każą kromkę na 4 trójkątne kawałki i posypać każdy listkami bazylii. Podawać do zupy pomidorowej z papryką i kiełbasą chorizo lub zupy groszkowej z miętą i szparagami.

1 porcja • 194 kcal • 9 g białka • 11 g tłuszczów (w tym 4 g NKT) • 16 g węglowodanów

Chlebki pitta z cheddarem

Podgrzać 4 chlebki pitta w rozgrzanym do średniej temperatury opiekaczu, po minucie z każdej strony (żeby łatwiej było je rozkroić). Nakroić każdy chlebek z jednego boku, by powstała kieszonka. Posmarować wnętrze każdego chlebka czubatą łyżką słodkiego sosu chutney, na przykład cebulowo-pomidorowego. Zetrzeć 150 g dojrzałego sera cheddar i nałożyć do wszystkich chlebków, wciskając głęboko do środka. Opiec w gorącym opiekaczu, przewrócić raz na drugą stronę, aż ser się roztopi. Podawać do zupy warzywnej z szynką parmeńską.

1 porcja • 448 kcal • 18 g białka • 14 g tłuszczów (w tym 8 g NKT) • 65 g węglowodanów

Tortille z fasolą i chili

Lekko podgrzać puszkę czerwonej fasoli kidney w sosie chili (410 g). Wstawić 4 miękkie tortille pszenne do opiekacza i opiekać po 10 sekund z każdej strony (w kuchence mikrofalowej 10 sekund). Posiekać 4 liście sałaty rzymskiej i ułożyć na tortillach. Przykryć fasolą oraz 2 cebulami dymkami pokrojonymi w cienkie krążki. Zwinąć tortille i przekroić każdą na pół. Podawać do zupy z pieczonych pomidorków cherry.

1 porcja • 233 kcal • 9 g białka • 1 g tłuszczów (w tym 0,1 g NKT) • 49 g węglowodanów


Wszystkie przepisy dla 4 osób

Vote it up
170
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!