Pięć superszybkich sosów do makaronu

Dzięki szybkim sosom nawet zwykły maron zamieni się w wykwintne danie

 

Świeży sos pomidorowy z chili
Wrzucić 350 g spaghetti do rondla z wrzątkiem i gotować 10 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić, wymieszać z 8 grubo posiekanymi, dużymi dojrzałymi pomidorami, 2 wyciśniętymi ząbkami czosnku, 2 łyżkami posiekanej natki pietruszki oraz 2 łyżkami oliwy z oliwek. Doprawić czarnym pieprzem i pokruszonymi płatkami chili. Podawać z tartym parmezanem, ewentualnie serem grana padano lub innym twardym serem włoskim.
1 porcja • 402 kcal • 13 g białka • 8 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 74 g węglowodanów

Makaron z pesto
Wrzucić 350 g makaronu tagliatelle do rondla z wrzątkiem i gotować 8 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić, ale zachować 100 ml (pół szklanki) wody. Wymieszać ją z 4 łyżkami dobrej jakości pesto, a następnie z makaronem. Ułożyć na wierzchu 200 g rozdrobnionego łososia wędzonego na gorąco, doprawić mielonym czarnym pieprzem. Podawać z tartym serem parmezan lub grana padano.
1 porcja • 541 kcal • 28 g białka • 21 g tłuszczów (w tym 5 g NKT) • 65 g węglowodanów

Sos z anchois i pomidorków koktajlowych cherry
Wrzucić 350 g makaronu farfalle do rondla z wrzątkiem i gotować 10 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić. Odsączyć  puszkę anchois i wrzucić na patelnię teflonową. Smażyć na małym ogniu 3–4 minuty, wraz z 2 posiekanymi ząbkami czosnku i 250 g przekrojonych na połówki pomidorków koktajlowych cherry, od czasu do czasu mieszać i rozdrabniać anchois. Doprawić dużą ilością mielonego czarnego pieprzu lub pokruszonych płatków chili. Dodać 2 łyżki posiekanej natki pietruszki i wymieszać z gorącym makaronem.
1 porcja • 336 kcal • 14 g białka • 3 g tłuszczów (w tym 0,5 g NKT) • 67 g węglowodanów

Sos z pancettą i octem balsamicznym
Wrzucić 350 g makaronu linguine do rondla z wrzątkiem i gotować 6 minut lub zgodnie z przepisem na opakowaniu, aż będzie al dente. Odcedzić, ale zachować 100 ml wody. Rozgrzać łyżkę oliwy z oliwek na dużej patelni, wrzucić 125 g pancetty lub bekonu pokrojonych w paseczki lub kostkę i usmażyć na chrupko. Dodać łyżkę octu balsamicznego i mieszać energicznie, żeby zeskrobać to, co przywarło do dna patelni. Wymieszać makaron z tym sosem, zachowaną wodą z gotowania i 125 g rukoli. Doprawić dużą ilością czarnego pieprzu.
1 porcja • 435 kcal • 17 g białka • 13 g tłuszczów (w tym 4 g NKT) • 65 g węglowodanów

Makaron chiński „pięć smaków”
Rozgrzać 2 łyżki oleju słonecznikowego w woku lub na patelni. Wrzucić 2 posiekane ząbki czosnku, dużą cebulę pokrojoną w cienkie plasterki oraz 2 łyżeczki tartego świeżego imbiru. Smażyć 2 minuty, cały czas mieszając. Dodać 500 g mieszanki warzyw na patelnię i smażyć 5 minut, nadal mieszając. Doprawić 2 łyżkami sosu sojowego oraz 1/2 łyżeczki przyprawy „pięć smaków”. Wrzucić 300 g makaronu chińskiego (niewymagającego osobnego gotowania) i smażyć 2 minuty lub zgodnie z przepisem na opakowaniu. Rozgrzać mocno i posypać 125 g prażonych orzeszków ziemnych lub nerkowców.
1 porcja • 423 kcal • 14 g białka • 23 g tłuszczów (w tym 3,5 g NKT) • 42 g węglowodanów

Vote it up
335
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!