Pięć sosów do pieczonej i smażonej ryby

Ryby doskonale nadają się na szybki posiłek, bowiem piecze się je lub gotuje bardzo krótko.

 

Można z nich wyczarować eleganckie dania, jeśli poleje się je odpowiednim sosem. Podane niżej propozycje dodatków do ryb są bardzo różnorodne, od delikatnych po pikantne, a ich przyrządzenie zabiera kilka chwil. Doskonale nadają się do ryb pieczonych, gotowanych na parze, grillowanych i smażonych

Posypka chlebowa z czosnkiem i ziołami
Rozdrobnić w mikserze miękisz z 4 kromek razowego lub białego chleba (można też utrzeć duży kawałek chleba na grubej tarce). Posiekać 25 g natki pietruszki, 4 duże gałązki koperku lub kopru włoskiego oraz pęczek szczypiorku. Roztopić w rondlu 50 g masła, wrzucić drobno posiekany ząbek czosnku, rozdrobniony chleb i zioła. Starannie wymieszać i zestawić z palnika.
1 porcja • 176 kcal • 3 g białka • 11 g tłuszczów (w tym 7 g NKT) • 17 g węglowodanów

Dressing musztardowo-koperkowy
Utrzeć 2 łyżeczki drobnego cukru z 2 łyżkami musztardy z ziarnami gorczycy i 3 łyżkami octu z cydru. Ucierać stopniowo, dodając 6 łyżek oliwy z oliwek, by powstał gęsty sos. Dodać 4 łyżki posiekanego koperku i 2 łyżki kaparów.
1 porcja • 170 kcal • 1 g białka • 17 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 3 g węglowodanów

Szybki sos tatarski
Pokroić cebulkę dymkę w cienkie krążki i wymieszać ze 150 ml chudego jogurtu oraz 150 ml majonezu. Dodać 3 łyżki posiekanego szczypiorku, 2 łyżki posiekanych kaparów i małego posiekanego ogórka kiszonego. Wymieszać.
1 porcja • 282 kcal • 2 g białka • 29 g tłuszczów (w tym 4,5 g NKT) • 4 g węglowodanów

Tapenada z czarnych oliwek
Wrzucić do miksera 50 g filetów anchois wraz z olejem, 100 g drylowanych czarnych oliwek, 2 ząbki czosnku, łyżkę kaparów oraz sok i skórkę otartą z małej cytryny. Zmiksować na pastę, od czasu do czasu zsuwając łopatką to, co osiadło na ściankach. Przełożyć do miski i podawać jako sos do filetów lub steków z białej ryby, opiekanych lub pieczonych, ewentualne do smażonego tuńczyka lub miecznika.
1 porcja • 52 kcal • 3,5 g białka • 4 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 0,5 g węglowodanów

Zielony sos
Usunąć twarde łodyżki z 25 g natki pietruszki, 25 g koperku lub listków kopru włoskiego oraz 25 g szczypiorku. Włożyć do miksera. Dodać 75 g rukwi wodnej i zmiksować. Dolać 300 ml jogurtu greckiego i miksować jeszcze kilka sekund. Dodać nieco soku wyciśniętego z cytryny i wymieszać. W razie potrzeby doprawić solą oraz pieprzem.
1 porcja • 117 kcal • 6 g białka • 9 g tłuszczów (w tym 5,5 g NKT) • 4 g węglowodanów

Wszystkie przepisy przygotowano dla 4 osób

Vote it up
53
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!