Pięć pysznych deserów ryżowych

Pudding ryżowy to jedna z tych potraw, z których można wiele wyczarować, zależnie od tego, co do niego dodamy. Wystarczy trochę owoców, orzechów i przypraw, by powstał pyszny i zdrowy deser

 

Szybki pudding ryżowy

Wsypać 100 g długoziarnistego ryżu (nie może być błyskawiczny) do rondla o grubym dnie, najlepiej teflonowego. Wlać 500 ml chudego mleka i doprowadzić do wrzenia, mieszając od czasu do czasu. Zmniejszyć ogień na najmniejszy, wymieszać, aż ryż wypłynie na powierzchnię, przykryć i gotować 15 minut, od czasu do czasu potrząsając rondlem. Wlać jeszcze 300 ml chudego mleka i doprowadzić do wrzenia, cały czas mieszając. Gotować 7 minut, nie przerywając mieszania. Zestawić z ognia i mieszać jeszcze minutę. Dodać 4–5 łyżeczek cukru. Otrzymamy ryż przypominający klasyczny pudding ryżowy o kremowej konsystencji.

1 porcja • 205 kcal • 4 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 37 g węglowodanów

Pudding ryżowy po indyjsku

Włożyć do miski 900 g puddingu ryżowego. W moździerzu utłuc na proszek nasiona z 4 strączków zielonego kardamonu. Dodać do puddingu wraz z 4 łyżkami posiekanych orzeszków pistacjowych lub prażonych płatków migdałów, 1–3 łyżeczkami wody różanej i 3 łyżkami sułtanek lub posiekanych suszonych moreli. Podawać na zimno.

1 porcja • 278 kcal • 8 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 44 g węglowodanów

Karmelizowany pudding ryżowy

Mocno rozgrzać opiekacz. Rozdzielić 425 g puddingu ryżowego do 4 małych kokilek lub żaroodpornych miseczek. Posypać każdą porcję 1–2 łyżkami cukru demerara i zapiekać, aż pudding zacznie bulgotać, a cukier się rozpuści. Można jeść na gorąco lub po ostudzeniu.

1 porcja • 166 kcal • 6 g tłuszczów (w tym 3,5 g NKT) • 25 g węglowodanów

Ryż cynamonowy z gorącymi śliwkami

Podgrzać 900 g puddingu ryżowego. Do osobnego rondla nałożyć zawartość puszki z połówkami śliwek w syropie (425 g). Podgrzać, dodając 1/4 łyżeczki cynamonu. Nałożyć pudding do miseczek i dodać do każdej śliwki. Poprószyć cynamonem i podawać.

1 porcja • 243 kcal • 3 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 51 g węglowodanów

Ryż z owocami

Ubić 100 ml śmietanki kremówki z łyżeczką esencji waniliowej i wymieszać z 425 g puddingu ryżowego. Nałożyć do kokilek i przykryć warstwą wiśni w syropie (400 g). Ten deser można wstawić na 10 minut do zamrażalnika, żeby go schłodzić.

1 porcja • 287 kcal • 15 g tłuszczów (w tym 9 g NKT) • 37 g węglowodanów

Przepisy opracowano dla 4 osób

Vote it up
203
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!