Pięć wspaniałych posiłków z sałatą z torebki

W supermarketach można kupić różne przygotowane warzywa sałatkowe. Zamiast podawać je jako dodatek, warto wykorzystać je w głównej roli.

 

Sałatka z wędzonej makreli

Włożyć 3 jajka do rondla z wrzątkiem i gotować 10 minut. Przełożyć do miski z zimną wodą, żeby ostygły. Ułożyć gotowe warzywa z opakowania o wadze 200 g na półmisku lub na osobnych talerzach. Dodać 350 g wędzonej makreli, obranej i podzielonej na dość duże kawałki oraz posiekane czerwone jabłko obtoczone w 2 łyżeczkach soku z cytryny. Obrać jajka i pokroić na ćwiartki. Dodać do sałatki. Utrzeć 5 łyżek śmietany z 2 łyżeczkami soku z cytryny. Skropić sałatkę tym dressingiem. Posypać odrobiną świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Podawać z razowym chlebem pokrojonym w trójkąty i masłem.

1 porcja • 474 kcal • 23 g białka • 39 g tłuszczów (w tym 8 g NKT) • 8 g węglowodanów

Jak kupować:

Najlepiej wybrać zestaw warzyw sałatkowych składający się z posiekanych listków sałaty, tartej marchewki i tartego buraka lub nieco bardziej gorzkawy z listków endywii kędzierzawej, cykorii i radicchio.

Sałatka z grillowanego kurczaka i bekonu

Usmażyć na chrupko na suchej patelni 200 g plasterków bekonu. Przełożyć na talerz wyłożony papierowymi ręcznikami. Pokroić nożyczkami w drobną kostkę 2 kromki białego pieczywa tostowego. Wrzucić na gorący tłuszcz na patelni, dodając w razie potrzeby 2 łyżki oliwy z oliwek i smażyć na dość dużym ogniu, aż grzanki się przyrumienią. Odsączyć na papierowych ręcznikach. Utrzeć w salaterce 2 łyżki oliwy z oliwek i 2 łyżeczki octu balsamicznego. Wrzucić 240 g upieczonej na grillu piersi kurczaka pokrojonej w cienkie paseczki i starannie obtoczyć w dressingu. Dodać opakowanie listków rukwi wodnej, drobnego szpinaku i rukoli (135 g). Wymieszać. Posypać bekonem i grzankami. Podawać z pieczywem (niekoniecznie).

1 porcja • 316 kcal • 28 g białka • 19 g tłuszczów (w tym 5 g NKT) • 9 g węglowodanów

Sałata rzymska ze smażonym dorszem

Utrzeć łyżkę oliwy z oliwek z łyżką soku z limonki lub 2 łyżeczkami soku z cytryny oraz łyżeczką papryki w proszku. Posmarować tą marynatą 400 g filetu z dorsza bez skóry (lub z innej białej ryby o zwartym mięsie). Wstawić do rozgrzanego dość mocno opiekacza na 6–7 minut. Opiekać, aż ryba będzie się łatwo dzielić (nie trzeba przewracać jej na drugą stronę). Utrzeć 4 łyżki oliwy z oliwek extra virgin z łyżką octu ze słoika kaparów, 1/2 łyżeczki musztardy dijon, grubą solą morską i czarnym pieprzem. Dodać łyżkę odsączonych kaparów. Podzielić rybę na duże kawałki. Wrzucić do salaterki 150 g porwanej na kawałki sałaty rzymskiej (lub innej sałaty o kruchych liściach). Dodać rybę i skropić dressingiem. Podawać z chlebem.

1 porcja • 213 kcal • 19 g białka • 15 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 1 g węglowodanów

Sałatka z wołowiną teriyaki

Pokroić w poprzek włókien na cienkie plasterki gruby stek z antrykotu lub rostbefu o wadze około 300 g, okrojony z tłuszczu. Jeśli czas na to pozwala, wymieszać z łyżką sosu teriyaki i marynować w lodówce 2 godziny. Wymieszać opakowanie drobnych listków sałaty kędzierzawej i rukoli (150 g) z żółtą papryką pokrojoną w cienkie paseczki. Rozłożyć na 4 talerze. Mocno rozgrzać patelnię teflonową o grubym dnie. Wlać łyżkę oliwy z oliwek i rozprowadzić po dnie. Wrzucić mięso i smażyć minutę metodą stir-fry, cały czas mieszając, aż przyrumieni się z zewnątrz, ale pozostanie różowe w środku. Wlać 3 łyżki sosu teriyaki i łyżkę wody. Szybko potrząsnąć patelnią, żeby mięso pokryło się płynem i przełożyć je na sałatkę. Podawać natychmiast.

1 porcja • 163 kcal • 19 g białka • 6,5 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 5 g węglowodanów

Jak kupować:

Sos teriyaki, przyrządzany z sosu sojowego, wina ryżowego i octu, można kupić w sklepach z żywnością orientalną. Ma bardzo intensywny smak, więc nie należy dodawać go więcej niż podano w przepisie. Jeśli patelnia jest bardzo gorąca i większość płynu wyparuje lub zbytnio zgęstnieje, lepiej dodać 1–2 łyżki wody.

Sałatka curry z cieciorki

Wymieszać w salaterce 150 g mieszanki kruchych listków sałatkowych, duże awokado, pokrojone w kostkę i obtoczone w łyżeczce soku z cytryny, 300 g pomidorków koktajlowych cherry przekrojonych na połówki i kawałek ogórka o długości 5 cm, pokrojony w kostkę. Wlać do dużego teflonowego rondla 11/2 łyżki oliwy z oliwek, wrzucić czerwoną cebulę pokrojoną w cienkie krążki i smażyć 5 minut. Dodać 1/2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego, łyżeczkę mielonej kolendry, szczyptę mielonej kurkumy oraz puszkę cieciorki (400 g), odsączonej i wypłukanej. Smażyć 1–2 minuty, cały czas mieszając, aż przyprawy zaczną wydawać silny aromat. Zestawić rondel z ognia i wlać 2 łyżeczki soku z cytryny. Odstawić na 2 minuty, by cieciorka przestygła, dodać do sałatki i wymieszać. Przyrządzić dressing z 2 łyżeczek sosu miętowego i 150 ml jogurtu naturalnego. Skropić nim sałatkę.

1 porcja • 257 kcal • 9 g białka • 16 g tłuszczów (w tym 3 g NKT) • 20 g węglowodanów

Vote it up
270
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!