Pięć wspaniałych posiłków z podpłomyków, naleśników i tortilli

Tortille po marokańsku czy grillowany quorn z papryką?

 

Tortille po marokańsku

Pokroić w drobną kostkę 1/2 małego ogórka oraz 3 dojrzałe pomidory. Pokroić 2 cebule dymki w cienkie krążki. Włożyć wszystkie warzywa do sita, posypać 1/4 łyżeczki soli i odstawić na 5 minut, żeby puściły nieco sok. Przełożyć do miski, dodać 2 łyżki grubo posiekanej świeżej mięty.

Odsączyć i wypłukać 400 g cieciorki z puszki i wrzucić do drugiej miski. Utłuc grubo widelcem, a potem dodać 1/2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego, wyciśnięty ząbek czosnku, 2 łyżki oliwy z oliwek, łyżkę soku z cytryny oraz łyżkę pasty tahini. Utłuc ponownie.

Doprawić czarnym pieprzem. Posmarować 4 miękkie tortille pszenne (najlepiej szpinakowe) masą z cieciorki, pozostawiając brzeg o szerokości 2,5 cm. Nałożyć surowe warzywa wzdłuż średnicy tortilli i zwinąć w rulonik.

1 porcja • 323 kcal • 11 g białka • 12 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 45 g węglowodanów

Z grillowanym quorn i papryką

Obtoczyć 350 g kawałków quorn w 3 łyżkach czerwonego pesto, nabić na szpadki wraz z 2 paprykami pokrojonymi w kwadraciki, najlepiej czerwoną i żółtą (szpadki ułatwiają obrócenie kawałków na drugą stronę, ale nie są niezbędne). Wstawić do rozgrzanego dość mocno opiekacza na 8–10 minut, odwracać kilka razy, aż papryka będzie miękka i miejscami przypieczona. Zsunąć paprykę i quorn ze szpadek. Podgrzać 4 duże pszenne tortille posmarować je gotowym sosem tzatziki, pozostawiając brzeg szerokości 2,5 cm. Rozdzielić quorn i paprykę między tortille. Układać je na jednej połówce, drugą połówkę zawinąć na nadzienie, potem ostrożnie złożyć na pół.

1 porcja • 380 kcal • 23 g białka • 16 g tłuszczów (w tym 5 g NKT) • 39 g węglowodanów

Tortille po kalifornijsku

Ułożyć 4 duże pszenne tortille na czystej i suchej stolnicy. Posmarować każdą 2 łyżkami sosu jogurtowo-koperkowego (wymieszać 150 g jogurtu naturalnego z łyżką posiekanego szczypiorku oraz odrobiną świeżo zmielonego czarnego pieprzu). Rozdzielić 200 g twardego koziego sera pokrojonego w cienkie plasterki pomiędzy tortille, układając je na środku. Dodać 1/2 sałaty rzymskiej, drobno
posiekanej, oraz 50 g rukoli. Posypać łyżką pestek słonecznika lub mieszanki prażonych ziaren. Zagiąć 2 boki tortilli tak, by krawędzią dotknęły nadzienia, a następnie zrolować w naleśnik. Przekroić ukośnie na połówki i podawać.

1 porcja • 353 kcal • 17 g białka • 16 g tłuszczów (w tym 9 g NKT) • 37 g węglowodanów

Focaccia z tuńczykiem i serem

Odsączyć 2 puszki tuńczyka (po 185 g każda) i utrzeć z 3 łyżkami majonezu, łyżką soku z cytryny i 2 łyżeczkami przecieru pomidorowego. Doprawić solą oraz pieprzem. Podgrzać 2 duże focaccie (np. z czosnkiem i rozmarynem lub z pesto i słodką papryką), wkładając je do dość mocno rozgrzanego opiekacza na minutę. Posmarować tuńczykiem. Posypać focaccie cienkimi plasterkami małej czerwonej cebuli (jeśli mamy czas, zamarynujmy je na kilka minut w łyżce dressingu francuskiego, żeby złagodzić ich smak). Rozdzielić między focaccie 6 dużych plastrów sera ementaler lub gruye`re (najlepiej kupić w plasterkach). Wstawić do dość mocno rozgrzanego opiekacza na 3 minuty, aż ser przyrumieni się lekko i zacznie bulgotać. Przekroić każdą focaccię na ćwiartki i podawać po dwie na osobę. 

1 porcja • 651 kcal • 47 g białka • 35 g tłuszczów (w tym 14 g NKT) • 38 g węglowodanów

Tosty z chlebka pitta

Wstawić 4 duże, owalne chlebki pitta, najlepiej razowe, do rozgrzanego do średniej temperatury opiekacza. Podgrzewać po minucie z każdej strony lub włożyć do tostera na 20 sekund, żeby lekko je podgrzać (dzięki temu będzie łatwiej je rozkroić). Przekroić pionowo na połówki i rozkroić każdą, by utworzyć kieszonkę. Lekko nasmarować wewnątrz miękkim masłem. Rozdzielić pomiędzy kieszonki 100 g sera gruye`re w plasterkach oraz 100 g szynki wędzonej lub opiekanej w miodzie (okrojonej z tłuszczu). Dodać po łyżeczce sosu chutney. Upewnić się, że ser i szynka nie wystają z kieszonek, żeby się nie przypaliły. Wstawić do opiekacza i opiekać lekko z każdej strony, po 11/2 minuty.

1 porcja • 400 kcal • 21 g białka • 11 g tłuszczów (w tym 6 g NKT) • 58 g węglowodanów

Wszystkie przepisy dla 4 osób

Vote it up
374
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!