Pięć wspaniałych farszów do pieczonych ziemniaków

Parujące pieczone ziemniaki to jedna z najpyszniejszych potraw. Można je wstawić do piekarnika lub błyskawicznie upiec w kuchence mikrofalowej

 

Ich przyrządzenie wymaga niewiele wysiłku. A jeżeli dodamy do nich smaczny farsz, powstanie apetyczne i treściwe danie.

 

Farsz z cebulki dymki i wędzonego sera

Pokroić pęczek cebulki dymki na grube, ukośne plasterki. Przekroić nieobrany z łupinki ząbek czosnku na połówki. Na małej patelni roztopić 25 g masła, wrzucić dymkę i czosnek. Smażyć 3–4 minuty, aż cebula zmięknie. Usunąć czosnek i doprawić cebulę solą i pieprzem. Nakroić upieczone ziemniaki i nałożyć do nich połowę cebuli. Polać całym masłem czosnkowym z patelni. Grubo posiekać 150 g wędzonego sera i posypać nim ziemniaki. Nałożyć na wierzch resztę dymki. Podawać z rukwią wodną.

1 porcja (2 ziemniaki) • 357 kcal • 14 g białka • 15 g tłuszczów (w tym 9 g NKT) • 45 g węglowodanów

Farsz z cieciorki

Wrzucić małego kalafiora podzielonego na różyczki na patelnię z 2 łyżkami sklarowanego masła lub oleju słonecznikowego i smażyć 3 minuty. Dodać 3 łyżki wody, dusić 2–3 minuty, aż woda wyparuje, a kalafior zmięknie i zacznie się rumienić. Dodać 400 g cieciorki z puszki oraz 100 g mrożonego groszku. Podgrzewać na małym ogniu, aż groszek zrobi się gorący, a całość zacznie bulgotać. Nałożyć do rozkrojonych pieczonych ziemniaków. Na wierzch dodać po dużej łyżce gęstego jogurtu naturalnego lub greckiego wymieszanego z 2 łyżkami posiekanej świeżej kolendry. 

1 porcja (2 ziemniaki) • 490 kcal • 22 g białka • 13 g tłuszczów (w tym 6 g NKT) • 76 g węglowodanów

Farsz z czarnych oliwek, fasoli i chili jalapeno

Odsączyć i wypłukać 400 g czerwonej fasoli kidney z puszki. Przełożyć połowę do miski i grubo utłuc widelcem wraz z 2 łyżkami oliwy z oliwek extra virgin, 1/2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego oraz solą i pieprzem. Dodać resztę fasoli, 50 g odsączonych i grubo posiekanych czarnych oliwek bez pestek oraz drobno posiekaną papryczkę chili jalapeno i wymieszać. Nałożyć do nakrojonych pieczonych ziemniaków. Jeśli lubimy, polać kwaśną śmietaną (ok. 150 g). Podawać z sałatką z plasterków awokado i podłużnych pomidorów z dodatkiem łyżki soku z limonki i 2 łyżeczek oliwy z oliwek extra virgin.

1 porcja (2 ziemniaki) • 476 kcal • 12 g białka • 23,5 g tłuszczów (w tym 4 g NKT) • 58 g węglowodanów

Farsz pomidorowy z pieczarkami i boćwiną

Lekko obsmażyć na łyżce oliwy z oliwek lub 15 g masła na niezbyt mocnym ogniu 150 g drobnych pieczarek (2–3 minuty), aż zaczną się rumienić i mięknąć. Zmniejszyć nieco ogień, dodać słoik (350 g) dobrej jakości sosu do makaronów (najlepiej pomidorowego, choć można też użyć śmietanowego). Dodać 150 g posiekanej boćwiny szerokoogonkowej lub porwanych na kawałki drobnych listków szpinaku. Dusić na małym ogniu 3–4 minuty, aż boćwina zmięknie i się skurczy.  Nałożyć do rozkrojonego pieczonego ziemniaka i posypać 150 g tartej mozzarelli.

1 porcja (2 ziemniaki) • 361 kcal • 15,5 g białka • 12 g tłuszczów (w tym 6 g NKT) • 51 g węglowodanów

Farsz z koziego sera, orzeszków piniowych i pesto

Prażyć 2–3 minuty na małej teflonowej patelni na niezbyt dużym ogniu 30 g orzeszków piniowych, cały czas mieszając, aż się przyrumienią. Przełożyć na talerz i odstawić. Nakroić pieczone ziemniaki i nałożyć do nich łącznie 150 g miękkiego koziego sera oraz po 1/2 łyżeczki zielonego pesto. Posypać uprażonymi orzeszkami. Podawać z sałatką z rukoli.

1 porcja (2 ziemniaki) • 493 kcal • 20 g białka • 27,5 g tłuszczów (w tym 10 g NKT) • 45 g węglowodanów

Wszystkie przepisy dla 4 osób

Vote it up
375
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!