Pomysł „Nosorożca” oparł Ionesco na groteskowej historii. Któregoś dnia nie wiadomo dlaczego na ulicach Paryża pojawiają się nosorożce. Codziennie jest ich więcej, nikt nie wie skąd się wzięły. Okazuje się, że nosorożce to ludzie, zdominowani przez strach, słabości, konformizm. Dla Artura Tyszkiewicza, reżysera spektaklu, to tekst o ludzkim mechanizmie polegającym na tym, że gdy wyłącza się lub zatraca indywidualizm oraz twórcze myślenie, człowiek staje się zwierzęciem stadnym. Zaczyna żyć schematami narzucanymi przez modę, trendy, architektów wnętrz, projektantów samochodów. Gdy przestaje myśleć, zatraca się jego człowieczeństwo. Człowiek staje się trybikiem w wielkiej manipulacyjnej maszynie, której mechanizmy doskonale ilustruje schemat korporacyjny.
Na scenie zobaczymy: Krzysztofa Ogłozę, Sławomira Grzymkowskiego, Waldemara Barwińskiego, Andrzeja Blumenfelda, Pawła Domagałę, Piotra Siwkiewicza, Annę Szymańczyk, Macieja Szarego, Magdalenę Smalarę oraz Martę Król, Annę Kłos-Kleszczewską, Agnieszkę Roszkowską, Michała Podsiadło, Sebastiana Skoczenia i Mirosławę Krajewską.
Premiera: 15 listopada 2013 r.
Prześlij komentarz