Niech serce także relaksuje się w restauracji

Jeśli lubisz jeść w restauracjach albo po prostu nie masz czasu, żeby gotować, pamiętaj, żeby chronić swoje serce
 

Zła dieta może powodować podwyższenie poziomu cholesterolu i trójglicerydów czy ciśnienia krwi. W restauracjach też można jeść zdrowo. Trzeba tylko dobrze wybrać potrawę.

Kuchnia chińska

Wybierz: Dania krótko smażone; gotowane na parze z dużą ilością warzyw; ryż gotowany na parze; gotowaną rybę; potrawy z kurczaka, owoców morza lub tylko z warzyw; ryż bez dodatków lub makaron ryżowy.
Unikaj: Potraw smażonych, takich jak chrupiące przystawki, naleśniki i sajgonki, smażonego ryżu i chrupek z krewetek; dań słodko-kwaśnych; potraw smażonych w cieście; słodkich lub pikantnych przekąsek dim sum, smażonych na głębokim oleju – zamiast tego zamów ich wersję gotowaną na parze.

Kuchnia hinduska
Wybierz: Pappadums (specjalnie przygotowana ryba z warzywami) z ogórkową raitią i piklami z limonki; chlebek chapati pieczony bez tłuszczu; tandoori; tikka (ale nie tikka masala), karia i bhuna; dania na bazie szpinaku.
Unikaj: Potraw oleistych, takich jak bhaji, samosa czy pakhora; pieczywa z dodatkiem tłuszczu; dań ze śmietaną; smażonego ryżu; potraw na klarowanym maśle ghee.

Kuchnia kontynentalna

Wybierz: Sałaty z małą ilością sosu; pieczone (lub z grilla) dania mięsne i drobiowe; duszoną lub gotowaną na parze rybę; makaron z warzywami; pieczone warzywa; pizzę na cienkim cieście z warzywami, szynką, kurczakiem lub tuńczykiem.
Unikaj: Pieczywa czosnkowego i ciężkich sosów do sałat; salami i pepperoni; potraw zawierających w nazwie np. „`a la cre`me”, „hollandaise”, lub „milanese”, gdyż ukrywają w sobie dużo tłuszczu.

Kuchnia japońska

Wybierz: Sushi i sashimi; makaron soba lub udon; yakitori; shumai; tofu; warzywa z ryżem.
Unikaj: Krewetek i warzyw w cieście tempura; katsu z kurczaka; smażonej wieprzowiny; agemono z krewetek; smażonego tofu.

Brytyjski pub
Wybierz: Zupę marchwiową z kolendrą; ziemniaki na ostro; ziemniaki w mundurkach z pieczoną fasolą lub warzywnym chili; łososia z warzywami i ziemniakami; befsztyk z warzywami i tłuczonymi ziemniakami. Na deser sałatkę owocową lub pieczone jabłka.
Unikaj: Gęstych, kremowych zup; tzw. lunchu oracza (ser, chleb i pikle); ziemniaków zapiekanych z serem, surówki z białej kapusty z rybą i frytkami; mieszanki mięs z grilla.

Vote it up
383
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!