Test samochodu Kia Rio 1.1 CRDI

Test auta KIA RIO 1.1 CRDI
 

Kia przyspieszyła, by doścignąć konkurencję z Japonii i Europy. Czy nieco niemieckiego szlifu spłynęło na rio, skoro firma ma teraz w ekipie Petera Schreyera, byłego projektanta VW?
 

  • Silnik 3 -cylindrowy, 1120 cm3,
  • Moc 75 KM,
  • Prędkość maksymalna 159 km/h,
  • Zużycie paliwa 3,6 l/100km, podczas testu 4,9 l/100 km,
  • Masa 1055 kg,
  • Emisja CO2 94 g/km,
  • Pojemność bagażnika 288–923 l,
  • Długość 4045 mm,
  • Cena od 37 990 zł.

 

Tak
Rio to jedno z tych aut, które wszyscy lubią. Może nie jest to samochód dla szpanerów, ale linia jest nowoczesna, wewnątrz i na zewnątrz. Z tyłu – sporo miejsca. Szeroki wybór akcesoriów [w Polsce są 24 wersje wyposażenia].

Nie
Leży nam na sercu dobro środowiska, więc wypróbowaliśmy ekonomiczną wersję diesla. Choć zużycie paliwa było niewielkie, przewyższało podane przez producenta. Nieduży silnik musi się nieco napocić, by dać radę.

Decyzja
Prócz relatywnie sporego spalania (4,9 l/100 km) rio zaskakuje pozytywnie. Niewielki silnik pracuje gładko i równo, pomimo trzech cylindrów. Ponadto wewnątrz jest dużo miejsca jak na auto tej klasy. Faktycznie dostajemy niemiecką jakość. Niestety, cena też jest niemiecka.

Inne możliwości

Zrywne kółka
Mały łobuziak Citroëna DS3 sprawi, że praktycznie zapomnisz o zwykłym C3. Wszedł na rynek w 2009 roku i jest dostępny jako oszczędny e-HDi. Jego 4-cylindrowy silnik 1,6 ma moc 90 KM. Trudno mu się oprzeć.

Hiszpański temperament?
Seat ibiza wydaje się wart grzechu, jednak silnik w wersji ekologicznej nie spełnia oczekiwań. Wielu konkurentów dowodzi, że da się to zrobić lepiej. W każdym razie ten 3-cylindrowy diesel 1,2 jest bez wątpienia ekonomiczny.

Vote it up
461
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!