Letnia sałatka z wołowiną

Wołowina usmażona na patelni grillowej ma delikatny posmak dymu

 

Wzbogaca orzeźwiającą sałatkę z kruchych warzyw w dressingu z octu balsamicznego i oleju z orzechów włoskich. Podawać z podgrzaną bułką.

Składniki na 4 porcje:

-  1/2 łyżeczki soli,
-  1 mała czerwona cebula, przekrojona na połówki i pokrojona w cienkie krążki,
-  100 g rzodkiewki, pokrojonej w plasterki,
-  1 gruby stek z rumsztyku (ok. 350 g), okrojony z tłuszczu,
-  1 łyżka oliwy z oliwek,
-  1/4 łyżeczki suszonej mieszanki ziół,
-  2 łyżki oleju z orzechów włoskich,
-  1 łyżka octu balsamicznego,
-  4 łodygi selera naciowego, pokrojone w plasterki,
-  125 g rukoli lub mieszanki listków różnych sałat (np. liść dębu, rzymska i lollo rossa)
.

1 porcja • 207 kcal • 20 g białka • 12 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 4 g węglowodanów

1. Namoczyć cebulę i rzodkiewkę

Do miski z zimną wodą dodać sól i starannie rozpuścić. Wrzucić cebulę i rzodkiewkę. Odstawić na czas smażenia mięsa (dzięki temu oba warzywa będą nieco łagodniejsze, a rzodkiewka nie odbarwi się).

2. Usmażyć stek

Rozgrzać mocno patelnię grillową lub teflonową patelnię o grubym dnie. Osuszyć stek papierowym ręcznikiem, nasmarować go z obu stron 2 łyżeczkami oliwy z oliwek, po czym posypać ziołami i odrobiną czarnego pieprzu. Smażyć po 21/2–31/2 minuty z każdej strony, w zależności od tego, jakie mięso wolimy – półkrwiste czy lekko wysmażone. Przełożyć stek na deskę do krojenia i odstawić na kilka minut.

3. Przyrządzić dressing i pokroić stek

Utrzeć resztę oliwy z oliwek z olejem z orzechów włoskich i octem. Pokroić stek na plasterki o grubości około 5 mm. Soki, które z niego wyciekły, wlać do dressingu.

4. Przygotować sałatkę

Starannie odsączyć cebulę i rzodkiewkę. Włożyć do dużej miski, dodać dressing oraz selera naciowego i plasterki mięsa. Delikatnie wymieszać. Rozdzielić rukolę lub listki sałaty na 4 talerze. Nałożyć na wierzch sałatkę. Podawać natychmiast.

Możesz też użyć:

•   Zamiast rukoli lub mieszanki różnych sałat – listków cykorii i kopru włoskiego pokrojonego w cienkie plasterki,
•   Zastąpić rzodkiewkę plasterkami czerwonego jabłka.

Vote it up
297
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!