Które orzechy są najzdrowsze?

To, że warto jeść orzechy nie ulega najmniejszym wątpliwościom, jednak na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę?
 
Orzechy to zdrowy wybór dla każdego z nas. Zawierają witaminy z grupy B i grupy A, a także nienasycone kwasy tłuszczowe. Pozytywnie wpływają na kondycję naszego mózgu, zmniejszają ryzyko chorób serca, a także poprawiają kondycję skóry. Co więcej, orzechy to także źródło błonnika i białka, dlatego są bardzo ważnym elementem diety dla wegetarian.
 
Orzechy i tłuszcz
 
Wiele osób unika orzechów, bo te zawierają dużą ilość tłuszczy. Nic bardziej błędnego! Owszem, orzechy są bogate w tłuszcze, ale takie, które mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Dzięki nim obniżymy poziom złego cholesterolu we krwi, a także zmniejszymy prawdopodobieństwo zakrzepów.
 
Migdały
 
Migdały to orzechy, po które sięgamy najczęściej. Zawierają one magnez, dzięki czemu warto mieć je przy sobie w pracy, czy w czasie nauki — skutecznie ochronią nas przed nadmiernym stresem. Do tego migdały to źródło fosforu oraz najwyższa zawartość witaminy B2 i witaminy E, czyli składników, które sprawiają, że nasza cera jest piękna i później się starzeje.
 
Orzechy nerkowca
 
Te zawierają dużo białka, magnezu, fosforu, cynku i żelaza — w porównaniu do innych orzechów mają najwięcej zawartości wyżej wymienionych pierwiastków.
 
Orzechy włoskie
 
Nimi powinni zajadać się nie tylko wegetarianie, osoby dbające o dietę, ale także kobiety w ciąży. Wystarczy zjeść 3 orzechy włoskie, by pokryć dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3.
 
Orzechy laskowe
 
Orzechy laskowe to bogactwo kwasów nienasyconych, które wpływają na obniżenie poziomu złego cholesterolu, a także są zalecane w profilaktyce miażdżycy. Znajdziemy w nich także kwas foliowy, dlatego orzechy laskowe polecane są także kobietom w ciąży.
 
Pistacje
 
Nie tylko zawierają dużo białka, ale także beta-karoten, potas i witaminy B6 oraz B1.
 
Orzeszki ziemne
 
Orzeszki ziemne mają najwięcej białka w porównaniu do innych orzechów. Co więcej, znajdziemy w nich ogromną ilość witaminy B3! Prócz niej orzeszki ziemne to także dobrodziejstwo witaminy E i kwasu foliowego.
 
Orzechy w zdrowej diecie
 
Orzechy to niezwykle ważny element zdrowej diety. Dietetycy polecają spożywanie garści orzechów dziennie. Zbilansowana dieta jest kluczowa dla zdrowia, dlatego nie zapominajmy o tym, by znalazły się w niej orzechy. Te wspierają nasz układ nerwowy, dostarczają potrzebnych witamin, białka oraz mają pozytywny wpływ na zmniejszenie złego cholesterolu. Orzechy także pozytywnie wpływają na płodność oraz potencję seksualną.
 
Orzechy są doskonałą propozycją na szybką przekąskę, wszędzie tam, gdzie dopadnie nas głód — w pracy, w szkole, czy w czasie sprawunków na mieście. Warto mieć przy sobie ulubione orzechy i ich mieszankę, by szybko przekąsić kilka w ciągu dnia. Nie tylko zaspokoimy pierwszy głód, ale także zrobimy dobry uczynek dla naszego organizmu, który odwdzięczy się nam lepszą kondycją, doskonałym stanem włosów, czy błyskawiczną pracą, dzięki lepszemu skupieniu się.
 
Orzechy poleca się także kobietom w ciąży oraz osobom starszym. Kilka rodzajów orzechów zawiera kwas foliowy, który zalecany jest kobietom w ciąży, bo wpływa na pozytywny rozwój płodu. Dla osób starszych orzechy także powinny być ważnym elementem diety, bo pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, co sprzyja koncentracji i zapobiega między innymi problemom z pamięcią.
 
Świetnym sposobem jest robienie samodzielnych mieszanek orzechów i bakalii z wykorzystaniem produktów wysokiej jakości. Orzechy i bakalie Sereno, możemy ze sobą łączyć na wiele różnych sposobów i tworzyć mieszanki, które najbardziej odpowiadają nam smakowo. Te będą doskonałe jako przekąska, czy dodatek do zdrowego śniadania, czy podwieczorku.
 
Materiał Partnera
Vote it up
43
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!