Jedzenie ryb morskich wpływa korzystnie na serce i mózg

Wielbiciele ryb rzadziej mają udary mózgu, ryzyko ich wystąpienia u nich spada o 40 procent, jak wynika z niektórych badań. Coraz więcej dowodów świadczy o tym, że kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają mózgowi w codziennym działaniu
 

Kiedy w 2007 roku przeprowadzono badanie, którym objęto 12 tysięcy kobiet w ciąży, okazało się, że potomstwo matek, które podczas ciąży jadły tygodniowo ponad 340 g ryb, uzyskiwało o 6 punktów więcej w testach określających werbalne IQ niż dzieci kobiet stosujących inną dietę. A niedawno przeprowadzone w Szwecji badanie wykazało, że młodzi mężczyźni, którzy jedli ryby częściej niż raz w tygodniu, w testach mierzących IQ mieli prawie o 11 procent lepsze wyniki niż ci, którzy rzadko po nie sięgali. Wszystko też na to wskazuje, że jedzący ryby są mniej podatni na demencję.

Jak głosi reklama: Ryba wpływa na wszystko. Ryby nie tylko pozwalają utrzymać dobrą formę umysłową. Badania wykazały, że osoby, które regularnie jedzą rybi tłuszcz (w potrawach lub jako suplementy diety) są mniej skłonne do depresji. Być może dzieje się tak dlatego, że kwasy tłuszczowe omega-3 podnoszą poziom serotoniny i dopaminy, związków chemicznych występujących w mózgu, które ponoć odgrywają rolę w depresji, wyjaśnia dr med. Joseph Hibbeln, który bada w National Institutes of Health korzyści zdrowotne z jedzenia ryb. Omega-3 najwyraźniej obniżają też poziom związków chemicznych w mózgu, z powodu których odczuwamy niepokój i stres.

Vote it up
543
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!