Jedz zgodnie z wiekiem

Czas wszystko zmienia. Także to, jakie jedzenie jest dla Ciebie najlepsze
 

Między 50. a 60. rokiem życia

Potrzeby żywieniowe
Teraz zmienia się mnóstwo rzeczy – Twoja figura, samopoczucie, a nawet relacje z innymi ludźmi. U pań objawy menopauzy, takie jak uderzenia gorąca, bezsenność i kłopoty z pamięcią, mają różne natężenie – od umiarkowanie dokuczliwych po całkiem osłabiające.

Kiedy ustają miesiączki, żelazo przestaje być tak ważne jak dawniej. Możesz więc rozejrzeć się za innym źródłem białka niż czerwone mięso. Pamiętaj, że wciąż potrzebujesz dużo wapnia, aby chronić kości.

Teraz trzeba jeść więcej antyutleniaczy, które pomagają zapobiegać dolegliwościom układu krążenia oraz nowotworom, czyli chorobom powszechnie występującym u ludzi w starszym wieku. Duże ilości błonnika i wody są podstawą dobrego funkcjonowania jelit.

Idealne jedzenie
• Chleb z soją i chleb z siemieniem lnianym. I soja, i siemię zawierają dużo fitoestrogenów, które, jak dowiodły badania, mogą wyrównywać obniżony poziom hormonów i łagodzić objawy menopauzy.
• Soczewica – podobnie jak inne białka pochodzenia roślinnego pomaga regulować poziom hormonów.
• Tofu – udowodniono, że ma korzystny wpływ na mineralną gęstość kości.
• Świeże warzywa – zawierają naturalny błonnik, przeciwdziałają odkładaniu się tłuszczu na brzuchu.
• Arbuzy i inne owoce zawierające dużo wody (np. winogrona), które utrzymują odpowiednią ilość wody w organizmie.

Błędy, których możesz uniknąć
• Przejadanie się. Kiedy skończysz 30 lat, co roku przybywa Ci kilogram, nawet jeśli jesz tyle samo, co kiedyś. Wielkość porcji staje się teraz niezmiernie istotna.
• Podjadanie herbatników i ciastek podczas towarzyskich spotkań. Przeliczaj każdy kęs na kalorie.
• Za dużo kawy i czerwonego wina. Mogą nasilać bezsenność, stany lękowe i depresję, które mogą towarzyszyć menopauzie.
• Zbyt wiele ostrych przypraw. Chili może znacznie nasilić uderzenia gorąca.

Vote it up
1724
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!