Jak rozpocząć karierę w SEO?

W tych czasach każdy chce „robić w Internetach”: YouTube, Facebook, Snapchat, SEO. 
 
Jednak od samotnego freelancera bez własnej działalności gospodarczej i na umowach o dzieło do profesjonalnej agencji pozycjonującej pod dumną marką „SEO Agency London” jest długa i daleka droga. Nie oznacza to, że jest niemożliwa do pokonania, ale trzeba włożyć w to trochę wysiłku.
 
Trudne dobrego początki
 
Dobrze, ale od czego zacząć? Najlepiej: od lektury i uczenia się na przykładach. Dobrze jest wpisać w Google interesującą nas frazę kluczową, aby zobaczyć, w jaki sposób firmy się na niej wypozycjonowały – czy przez teksty marketingowe, czy też komentarze zadowolonych użytkowników. A lekturą do poduszki powinien być dowolny poradnik dla marketingowca, który pomoże w przybliżeniu pewnych kwestii.
 
Słowa kluczowe
 
Podstawowa metoda pozycjonowania to pisanie tekstów ze słowami kluczowymi, które są wychwytywane przez wyszukiwarki. Słowem kluczowym może być „mieszkanie w Warszawie”, a tekst może w zasadzie dotyczyć wszystkiego, byleby dwa lub trzy razy przytoczyć w nim wyżej wymienioną frazę w dokładnie tej samej formie. Na tym pierwszym zadaniu odpada największa liczba potencjalnych pracowników w branży z prostego powodu: język polski to język bardzo odmienny. Ciężko umieścić frazę „mieszkanie w Warszawie” w formie nieodmiennej tak, aby wyglądała na naturalną część tekstu, a nie wkomponowaną weń frazę. A to podstawowa umiejętność w tej branży, niedoceniana przez wielu. Niektórzy idą na łatwiznę i przygotowują losowy zestaw słów, a wśród nich frazy kluczowe: można to odnotować na przykład w działaniach robotów spamerskich w komentarzach na Wordpressie. Jednak warto poświęcić tekstowi trochę uwagi, aby był przede wszystkim interesujący dla potencjalnych czytelników.
 
Pierwsze zlecenia
 
Świetną metodą nauki (chociaż na żywym organizmie) są po prostu zlecenia do zrobienia z zakresu SEO. Najlepiej znaleźć osobę, która prowadzi firmę lub dyryguje rozwiniętą siecią copywriterów i specjalistów od SEO. Wówczas ta osoba będzie znajdowała zlecenia dla swojej sieci i przydzielała Tobie zadania, a potem po otrzymaniu wykonanej pracy wskaże, co musisz jeszcze poprawić w swojej technice i na co zwracać uwagę. Posiadanie takiego swoistego mentora to bardzo dobry sposób na stawianie swoich pierwszych kroków w tej branży i naukę podstaw. Potem już będziesz mógł stanąć na własnych nogach i łapać coraz intratniejsze zlecenia. Być może nawet spróbujesz zakwalifikować się na praktyki lub etat do profesjonalnej agencji SEO? 
 
Materiał Partnera
Vote it up
27
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!