Grzyby chronią przed rakiem i wspomagają odchudzanie

Nieprawda, że wartość grzybów ogranicza się do smaku i aromatu. Naukowcy dowiedli, że bez względu na to, jaki gatunek przygotujesz, najwytworniejsze smardze czy popularne pieczarki, Twoje zdrowie na tym skorzysta. Oto dowody
 

Grzyby są bogate w zwalczające choroby związki fitochemiczne, a regularne ich spożycie jest łączone z niższym ryzykiem zachorowania na raka piersi, jak wynika z badań przeprowadzonych na Chinkach i Koreankach. Grzyby powstrzymują także u myszy komórki rakowe prostaty przed mnożeniem się – podobnie może być u ludzi.

Uzupełnienie diety
Grzyby dostarczają organizmowi trudnodostępnych składników odżywczych. Jeden grzyb protobello (ciemna odmiana pieczarki) średniej wielkości zawiera 21 procent zalecanej dziennej dawki selenu i jedną trzecią miedzi. Ponadto ma dużo potasu, tyle samo co średni banan. Inne odmiany są równie bogate w minerały, jak dowodzi niedawno przeprowadzona analiza. Co ważniejsze, grzyby nie tracą składników odżywczych nawet, jeśli je podsmażamy, grillujemy czy przyrządzamy w mikrofalówce.

Odchudzanie
Gdy zamieniono mieloną wołowinę na grzyby w lasagne czy potrawach z chili, dorośli spożywali dziennie o 400 kalorii mniej, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. Badacze oceniają, że jeśli w jednej potrawie tygodniowo zamienisz mielone mięso na grzyby, możesz zrzucić do 2,5 kilograma rocznie. Tylko nie niszcz niskokalorycznych zalet grzybów przyrządzając je na masełku. Najlepiej wrzuć je na patelnię teflonową (lub inną, do której nic nie przywiera), lekko spryskanej olejem, a następnie podsmaż na małym ogniu aż zmiękną.

Vote it up
452
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!