Dużo ruchu dla ucznia

Im go więcej, tym lepiej dla zdrowia. Polskie dzieci mają coraz mniej ruchu, dlatego nastolatki mają nadciśnienie, za dużo cholesterolu, kłopoty z kręgosłupem i z psychiką. To fatalne rokowania dla ich kondycji
 

Teraz naukowcy opublikowali wnioski z nowych badań przemawiające za tym, by zapewnić dzieciom możliwość uprawiania systematycznych ćwiczeń fizycznych. To kolejny argument dla rodziców, by nie zaniedbywali tych spraw.

Jak to zrobić?
* Pomyśl inaczej o przyszłości. Jeśli inwestujesz w naukę dziecka, ignorując jego rozwój fizyczny i konieczność ruchu (60 minut dziennie), ryzykujesz, że kiedyś nie będzie umiało ze swego wykształcenia skorzystać.
Doktor Laura Middleton Downing, psychiatra zajmująca się m.in. przyczynami demencji, ogłosiła w lipcu wyniki badań 9 tysięcy kobiet. Wskazują one, że aktywność fizyczna w młodości zmniejsza ryzyko zaburzeń funkcji poznawczych w przyszłości. Wcześniej dowiedziono, że sport pomaga w nauce.

* Zacznij od siebie. Nie gap się godzinami w telewizor. Doktor Russ Jago z University of Bristol wraz z zespołem obliczył, że jeśli rodzice codziennie oglądają telewizję 4 godziny, szansa, że ich syn będzie robić to samo, wzrasta ponad 10-krotnie! Wprawdzie naukowcy spierają się, do jakiego stopnia oglądanie telewizji wpływa na brak aktywności fizycznej dziecka, ale pewne jest, że jej nie sprzyja i że dzieci błyskawicznie przyswajają złe nawyki z domu.
– To rodzice powinni szukać sposobów, które zwiększą poziom aktywności dzieci, na przykład zachęcać do chodzenia do szkoły pieszo i zabawy na świeżym powietrzu – apeluje Russ Jago.

* Kup dziecku dobre krzesło lub fotel. Wiele godzin spędzonych w złej pozycji przed ekranem lub monitorem to przyczyna narastających bólów głowy i pleców u młodych ludzi – uznał Torbjoern Torsheim z uniwersytetu w Bergen po zbadaniu 30 tysięcy nastolatków. Efekty są oczywiste – kiedy wszystko boli, to i nauka idzie kiepsko i trudno jest się ruszyć. Zwłaszcza na lekcję WF-u.

* Zadbaj o atrakcyjne zajęcia. Kanadyjscy pediatrzy z Ontario wyliczyli, że gdy dziecko siedzi od 2 do 7 godzin przed ekranem, w jego krwi rośnie poziom cukru i spada poziom dobrego cholesterolu. Ten argument nie trafi do 11-latka, ale od gier powinny go oderwać atrakcyjne zajęcia poza domem. Koniecznie ruchowe! Zadbaj, by na nie chodził.

Przeczytaj też:

5 powodów, by ćwiczyć

Vote it up
696
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!