Dorsz z papryką po baskijsku

To świetne danie z jednego garnka zachwyca bogactwem kolorów i smaków. Zawdzięcza to papryce, pomidorom i chili. Najlepiej podawać z chlebem wiejskim i kruchymi listkami cykorii

 

4 porcje

-  2 łyżki oliwy z oliwek,
-  1 cebula, przekrojona na połówki i pokrojona w cienkie plasterki,
-  1 duża czerwona i 1 duża zielona papryka, pokrojone w krótkie cienkie paski,
-  2 gałązki świeżego oregano,
-  3 ząbki czosnku, wyciśnięte,
-  400 g dojrzałych pomidorów, pokrojonych w kostkę,
-  50 g czarnych oliwek bez pestek, przekrojonych na połówki,
-  1 łyżeczka cukru,
-  duża szczypta chili w proszku,
-  1 łyżka octu winnego,
-  400 g grubego filetu z dorsza, bez skóry,
-  30 g natki pietruszki, posiekanej
.

1 porcja • 224 kcal • 22 g białka • 9 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 16 g węglowodanów

Aby danie było bardziej treściwe, podać z ugotowanym ryżem lub purée ziemniaczanym.

1. Usmażyć warzywa

Rozgrzać oliwę na dużej głębokiej patelni. Wrzucić cebulę, paprykę, oregano i czosnek. Smażyć 5 minut, mieszając od czasu do czasu, aż warzywa nieco zmiękną.

2. Dodać składniki smakowe

Wrzucić na patelnię pomidory i oliwki. Dodać cukier, chili i ocet. Smażyć na dość dużym ogniu 3 minuty, aż pomidory nieco zmiękną, często mieszać. Doprawić solą i pieprzem.

3. Usmażyć rybę

Pokroić dorsza na 4 porcje równej wielkości, wrzucić na patelnię i wymieszać z warzywami. Zmniejszyć ogień, by warzywa lekko wrzały. Przykryć kawałkiem folii, podwijając ją wzdłuż ścianek  od wewnętrznej strony patelni. Dusić 5 minut.

Mięso dorsza powinno być jędrne, soczyste i matowe oraz dość łatwo się dzielić. Posypać rybę i warzywa natką pietruszki. Podawać w głębokich talerzach.

Vote it up
312
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!