Dietetyczny kurczak - czego należy unikać?

Kurczak jest prawdopodobnie jednym z najczęściej spożywanych w Polsce gatunków mięsa. Ludzie wybierają go ze względu na stosunkowo niską cenę oraz szerokie zastosowanie w kuchni. Dobrze przyrządzony jest bardzo smaczny - w szczególności lubią go dzieci. Jednak wbrew pozorom nie każdy kurczak jest zdrowy i dietetyczny
 

Kupujemy dobre mięso

Czego unikamy? Na pewno mięsa z nieznanego źródła, czyli niewiadomego pochodzenia. Słusznie możemy obawiać się kupowania kurczaka na wiejskim straganie czy placu targowym, ale jeśli mięso ma zaświadczenie o przebytych badaniach, wszystko powinno być w porządku. Jeszcze gorsze są kurczaki z wielkich hodowli, sztucznie dokarmiane, trzymane często w nieludzkich warunkach, a do tego nafaszerowane sterydami. Jeśli jednak mimo to wciąż bardziej boisz się kupować drób u staruszki na targu, rozważ jeszcze inną opcję, znacznie bardziej rozsądną - zakup kurczaka z chowu naturalnego, z wolnego wybiegu. Na przykład od firmy Zagrodowy.

Na koniec jeszcze jedna uwaga - zawsze, nieważne gdzie kupujesz, sprawdzaj czy mięso jest świeże. Stary, wielokrotnie zamrażany kurczak smakuje naprawdę paskudnie - lepiej więc takiej niespodzianki uniknąć!

Chudy kurczak dietetyczny

Kurczak jest tak naprawdę mięsem chudym - wyjątkiem bywają niekiedy nóżki lub skrzydełka. Pierś z kurczaka jest wyjątkowo „sucha” - do tego stopnia, że niektórzy przed upieczeniem wręcz podlewają ją dodatkowym tłuszczem. Jeśli Twoja waga jest w normie i sam nie cierpisz na żadne poważniejsze choroby, to żaden problem. Gdy jednak jesteś na diecie, samo jedzenie wysokobiałkowego mięsa może nie wystarczyć. Trzeba jeszcze zadbać o to, by był to kurczak bez tłuszczu - najlepiej smażony na teflonowej patelni, grillowany lub… gotowany. Wbrew pozorom takich przepisów jest dość dużo, choćby w sieci. Niektóre z nich znajdziesz też na tej stronie. Ważne jest jednak to, by się nie oszukiwać i nie podlewać nazbyt obficie mięsa masełkiem.

Czego mamy unikać?

Na pewno smażenia na głębokim tłuszczu - głównie na oleju. A także patelni ze zdartym teflonem. Dietetyczny kurczak powinien być raczej pieczony w całości w piecu, bądź też smażony z użyciem olei zawierających jednonienasycone kwasy tłuszczowe, takich jak np. olej rzepakowy.

Kilka inspiracji

Zdrowy, dietetyczny posiłek mięsny wcale nie musi być nudny i mdły. Zauważ, że przypraw możesz używać do woli! Mięso możemy ugotować na parze, a następnie lekko poddusić i przyprawić w stylu hinduskim. Będzie miękkie i aromatyczne. Możemy też zrobić kurczaka w postaci duszonej, z różnymi warzywami. Zdrowy jest też oczywiście drób z grilla, w swych wszystkich możliwych odsłonach. A jak przyrządzić kurczaka z grilla zimą, gdy mamy do dyspozycji jedynie kuchnię? Kroimy go na przykład na cienkie paseczki i smażymy na patelni ceramicznej z użyciem małej ilości tłuszczu). Z kurczaka możemy wreszcie przygotować i inne posiłki - lekki, pożywny rosół, który wcale nie musi być tłusty - lub też wędzone plastry, które są idealne do sałatek i kanapek.

Materiał Partnera

Vote it up
354
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!