Content marketing - jak skutecznie promować markę

Działania podejmowane w ramach content marketingu są najszerzej akceptowaną przez odbiorców aktywnością firm. Jej podstawowym celem jest dostarczanie potencjalnym klientom użytecznych treści. To właśnie użyteczność stała się główną zaletą content marketingu.
 
Jak stać się użytecznym?
 
Istotą działań content marketingowych jest odkrycie potrzeb klientów, które marka poprzez swoje produkty i dzięki swoim możliwościom może zaspokoić. Wbrew pozorom, potrzeby konsumentów w odniesieniu do konkretnej marki nie są wcale oczywiste. Ba! O tym, że istnieje jakaś potrzeba, którą trzeba zaspokoić mogą nie wiedzieć sami klienci i to zadaniem marki jest zbudować świadomość odbiorców.
Wokół potrzeb firma może budować swój przekaz. Treści publikowane w mediach internetowych mogą dotyczyć mody, funkcjonalności danego produktu, społeczności, która ten produkt wybiera i wielu podobnych aspektów. 
 
Drugą kwestią, o której należy pamiętać chcąc stać się użyteczną marką jest łatwość sięgania po serwowane treści. Jaki mamy wybór?
 
Rola mediów w content marketingu
 
Do niedawna konwersacja z użytkownikami sieci toczyła się głównie dzięki płatnym mediom (np. portale internetowe). Tak jest i dziś, lecz coraz większą rolę odgrywają własne media, czyli strony internetowe firm lub profile w popularnych mediach społecznościowych. 
Zaletą własnych kanałów dystrybucji treści jest ich nieskończona pojemność, zdolność przystosowywania do zmieniających się warunków oraz niezależność. Ostatnia cecha nie dotyczy social mediów, które coraz bardziej ograniczają firmom dostęp do społeczności. Nawiasem mówiąc, przypadek social mediów jest dość ważny, pozwala uzmysłowić sobie jak wielką wartością jest strona internetowa i posiadane zbiory adresów e-mailowych klientów. 
 
Silne media własne są wynikiem wielu działań, które najczęściej podejmują specjaliści. Strona internetowa nie znajdzie się bez nich na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania, a to przecież gwarantuje nam najszerszy dostęp do odbiorcy. Masa informacji zawarta w internecie jest przesiewana i wyróżniane są w niej tylko treści najbardziej atrakcyjne. Atrakcyjność buduje się wieloma narzędziami, m.in. poprzez  PR, content marketing, e-mail marketing, social media, SEO oraz PPC (przykład:  https://www.internetum.com/marketing/).
 
Content marketing – na czym to polega?
 
Treści mogą być publikowane w różnych formach, np. w postaci artykułów eksperckich, półoficjalnych lub całkiem prywatnych postów w social mediach, newsletterów, filmów, quizów, itp. 
 
Tematyka zawarta w treści również może być niezwykle różnorodna, o czym wspomnieliśmy wcześniej. Istotne, by rozwiązywała problemy internautów i wprowadzała pozytywne emocje w kontekście marki. „W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, który poszukuje bezpośredniego kontaktu z klientem, content marketing rozpoczyna dialog oparty na słuchaniu potrzeb klienta” (źródło: https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/ ). Rolą przedsiębiorców jest zmiana własnej postawy, gotowości przejścia z centrum zainteresowania do tła, które nieodłącznie towarzyszy klientowi, dając mu przestrzeń do podejmowania „niewymuszonych” decyzji.
 
Materiał Partnera
Vote it up
342
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!