Co kupować, by ułatwić sobie gotowanie

Warunkiem koniecznym szybkiego i zdrowego gotowania jest kupowanie właściwych składników
 

Warto wiedzieć, które produkty z puszek lub mrożonki przyspieszą gotowanie, a nie wpłyną na smak i jakość dania. Kuchnia powinna być dobrze zaopatrzona, bo dzięki temu zaoszczędzimy mnóstwo czasu na planowaniu i przygotowania.

Jeśli dobrze przygotujemy listę zakupów, zaoszczędzimy sporo czasu i kłopotu. Wydamy też mniej pieniędzy, bo kupimy tylko to, co zamierzamy wykorzystać w danym tygodniu. Radzimy powiesić w kuchni tablicę z kredą lub notatnik i zapisywać na niej produkty, które się kończą lub będą nam potrzebne. Listy zamieszczone na stronach 17, 19 i 21 pozwolą nam upewnić się, że nie zapomnieliśmy o żadnym podstawowym artykule. Warto też rozpisać wszystkie składniki danej potrawy według układu działów lub regałów w sklepie, do którego się wybieramy.

Zakupy w Internecie
Większość dużych supermarketów ma własne strony internetowe, na których można dokonywać zakupów. Można na nich obejrzeć swoje poprzednie zamówienie, powtórzyć je lub dodać nowe produkty, co bardzo oszczędza czas. Zakupy dostarczane są do domu w dogodnym dla nas czasie, więc nie trzeba jeździć do sklepu ani dźwigać sprawunków.

Sałatki dla zapracowanych
W sprzedaży jest ogromny wybór mieszanek listków sałatkowych w torebkach. Nie wymagają one obróbki, ale warto je wypłukać i wysuszyć przed użyciem.

Produkty z delikatesów
Szynka i inne wędliny gotowane doskonale smakują w kanapkach i sałatkach, natomiast salami doda smaku risottom, sosom do makaronu lub pizzy. Chorizo, hiszpańska kiełbasa paprykowa, nadaje potrawom aromat i pikantny smak i można ją długo przechowywać w lodówce. Pomidory suszone na słońcu, oliwki, dipy i sery wzbogacą każdy posiłek.

Owoce, orzechy i ziarna
W spiżarni warto mieć nie tylko rodzynki i sułtanki, lecz również inne suszone owoce, takie jak śliwki, morele i mango. Są one dość miękkie i całkiem soczyste, więc nie wymagają moczenia, można ich używać wprost z opakowania. W sprzedaży jest mnóstwo niesolonych orzechów – łuskanych, siekanych i prażonych. Powinniśmy też używać ziaren do sałatek i dań typu stir-fry, bo są źródłem białka i przyjemnie chrupią.

Tortille, naleśniki i racuchy
Tortille z drobno zmielonej kukurydzy lub mąki pszennej to podstawa potraw meksykańskich. Można też zawinąć w nie to, co zwykle dodajemy do kanapek. W sprzedaży są tortille zwykłe oraz z dodatkami smakowymi. Wszystkie mają długi termin przydatności do spożycia. Naleśniki i racuchy podaje się z farszem, zarówno słonym, jak i słodkim. Przechowuje się je w lodówce lub zamrażalniku.

Wywary
Wykorzystuje się je w wielu przepisach. Własnej roboty wywar można zamrozić. Bulion z kostki wystarczy pokruszyć i wrzucić do wrzątku. Można też kupić skoncentrowany wywar, który wymaga tylko rozcieńczenia.

Przyprawy
Mielone przyprawy to prawdziwy skarb dla zabieganego kucharza, jednak szybko tracą one smak i aromat, więc trzeba je zużywać przed datą przydatności do spożycia. Świeży smak mają chili, imbir i czosnek w formie past sprzedawanych w słoikach i tubkach. Można też kupić oliwę i ocet aromatyzowane ziołami i przyprawami.

Vote it up
503
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!