5 wspaniałych zastosowań pomidorów z puszki

Puszka pomidorów to produkt niezbędny w kuchni. Można z nich przyrządzić zupę lub sos i użyć ich w wielu pysznych daniach. Wszystkie przepisy opracowano dla 4 osób
 

Zupa pomidorowo-paprykowa z kiełbaskami wegetariańskimi
Upiec lub usmażyć na małym ogniu 6 kiełbasek wegetariańskich, aż się przyrumienią. Odłożyć. Wlać do rondla łyżkę oliwy z oliwek. Wrzucić grubo posiekaną cebulę, czerwoną papryczkę chili, pokrojoną w cienkie plasterki, oraz 2 czerwone papryki, pokrojone w kostkę. Smażyć na małym ogniu 6–7 minut, aż zmiękną. Dodać 400 g podłużnych pomidorów z puszki, 300 ml wywaru warzywnego z kostki oraz łyżkę pasty z suszonych pomidorów. Doprawić solą i pieprzem. Doprowadzić do wrzenia i zmniejszyć ogień. Częściowo przykryć rondel, dusić 10 minut, aż warzywa zmiękną. Pokroić kiełbaski wegetariańskie na plasterki. Dokładnie zmiksować zupę robotem kuchennym. Przelać z powrotem do rondla i dodać kiełbaski. Mocno rozgrzać. Nałożyć do każdej porcji po łyżeczce śmietany, posypać pieprzem kajeńskim. Podawać z foccacią z rozmarynem lub czosnkiem.
1 porcja • 173 kcal • 14 g białka • 6 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 16 g węglowodanów

Sos z cieciorką do makaronu
Rozgrzać łyżkę oliwy z oliwek w rondlu o grubym dnie. Wrzucić drobno posiekaną czerwoną cebulę i smażyć 7–8 minut, aż zmięknie. Możemy wrzucić też drobno posiekaną marchewkę i łodygę selera naciowego. Dodać duży, wyciśnięty ząbek czosnku, łyżkę pasty z suszonych pomidorów, 1/4 łyżeczki pokruszonych suszonych płatków chili oraz łyżeczkę ziół prowansalskich. Dusić kilka sekund. Dodać 400 g pokrojonych pomidorów z puszki, 400 g cieciorki z puszki, 100 ml czerwonego wytrawnego wina lub wywaru warzywnego z kostki oraz liść laurowy. Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień i dusić 10 minut, aż sos trochę zgęstnieje. Usunąć liść laurowy, dodać 2 łyżki porwanych listków bazylii i wymieszać. Doprawić solą i pieprzem. Podawać z makaronem penne i tartym parmezanem.
1 porcja • 145 kcal • 6 g białka • 5 g tłuszczów (w tym 0,5 g NKT) • 16,5 g węglowodanów

Gulasz z kopru włoskiego, fasoli i pieczarek
Rozgrzać 2 łyżki oliwy w dużym rondlu. Wrzucić pokrojoną w plasterki cebulę i smażyć na średnim ogniu 5 minut. Pokroić 3 główki kopru włoskiego (ok. 700 g) na plasterki. Wrzucić do cebuli wraz z 21/2 łyżki papryki w proszku. Mieszać kilka sekund. Dodać 300 g drobnych pieczarek o zamkniętych kapeluszach, przekrojonych na połówki, 400 g pomidorów z ziołami z puszki, 2 łyżki przecieru z suszonych pomidorów i 300 ml wywaru warzywnego z kostki. Dodać 400 g fasoli flageolet z puszki. Doprawić solą i pieprzem. Dusić pod przykryciem na małym ogniu 20 minut. Podawać z gęstym jogurtem naturalnym i pieczywem lub ryżem.
1 porcja • 202 kcal • 11 g białka • 8 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 22 g węglowodanów

Pilaw z groszkiem i kalafiorem
Rozgrzać 2 łyżki klarowanego masła lub oleju słonecznikowego w dużym rondlu o grubym dnie. Wrzucić 2 drobno posiekane szalotki. Smażyć 2 minuty, aż zaczną mięknąć. Dodać wyciśnięty ząbek czosnku i 200 g różyczek kalafiora. Podgrzewać na dużym ogniu 2–3 minuty, aż warzywa zaczną się rumienić. Dodać 1/2 łyżeczki kurkumy, łyżeczkę mielonego kminu rzymskiego, łyżeczkę mielonej kolendry, dużą szczyptę pokruszonych płatków chili i 300 g ryżu basmati. Podgrzewać minutę na średnim ogniu, mieszając. Dodać 400 g krojonych pomidorów z puszki, 500 ml wrzącego wywaru warzywnego z kostki, 150 g mrożonego groszku oraz sól i pieprz. Doprowadzić do wrzenia i zmniejszyć ogień. Przykryć i dusić 12–14 minut, aż ryż zmięknie i wchłonie płyn. Dodać łyżkę posiekanej świeżej mięty i udekorować 50 g uprażonych płatków migdałów.
1 porcja • 462 kcal • 14 g białka • 14 g tłuszczów (w tym 1 g NKT) • 69 g węglowodanów

Fasola z chili i serem
Wrzucić drobno posiekaną cebulę oraz posiekaną łodygę selera naciowego do rondla z 11/2 łyżki oliwy z oliwek. Smażyć 8 minut. Dodać 2 wyciśnięte ząbki czosnku oraz 1–2 łyżeczki chili w proszku. Smażyć jeszcze 2 minuty. Dodać 400 g pokrojonych pomidorów z puszki, 400 g czerwonej fasoli kidney z puszki, odsączonej i wypłukanej, 1/2 łyżeczki suszonego oregano oraz sól i pieprz. Dusić bez przykrycia na małym ogniu 5 minut, aż warzywa zmiękną. Przełożyć do naczynia żaroodpornego i posypać 50 g grubo startego sera cheddar. Wstawić do mocno rozgrzanego opiekacza na 3–4 minuty, aż ser się roztopi i zacznie bulgotać. Podawać z pieczywem z mąki kukurydzianej.
1 porcja • 180 kcal • 9 g białka • 9 g tłuszczów (w tym 3 g NKT) • 17 g węglowodanów

Vote it up
364
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!