5 doskonałych burgerów

Burgery wcale nie muszą być niezdrowe i tuczące

 

Burgery wcale nie muszą być niezdrowe i tuczące. Jeśli przyrządzimy je w domu z dobrych składników, doskonale nadadzą się na szybki posiłek rodzinny, a nawet na proszoną kolację. Przyrządza się je błyskawicznie, a wzbogaca smakowo na wiele różnych sposobów. Wszystkie przepisy dla 4 osób.

Burgery z serem pleśniowym
Wymieszać w misce 500 g chudej mielonej wołowiny. Dodać drobno posiekaną cebulę, 2 łyżeczki suszonego tymianku i 2 łyżeczki musztardy dijon. Doprawić solą oraz pieprzem i podzielić na 8 porcji. Uformować z każdej kulkę i rozpłaszczyć ją lekko. Nałożyć na 4 krążki łyżkę sera roquefort lub stilon. Przykryć pozostałymi krążkami i przycisnąć, by zamknąć ser w środku. Posmarować odrobiną oliwy i smażyć na gorącej patelni lub piec w gorącym opiekaczu 10–12 minut, odwracając raz na drugą stronę, aż się przyrumienią.
1 porcja • 228 kcal • 30 g białka • 10 g tłuszczów (w tym 4 g NKT) • 4 g węglowodanów

Burgery śródziemnomorskie
Wymieszać po 250 g chudej mielonej wieprzowiny i chudej mielonej wołowiny z 2 wyciśniętymi ząbkami czosnku, 2 łyżkami drobno posiekanych orzeszków piniowych, 8 posiekanymi suszonymi pomidorami oraz 2 łyżkami posiekanej świeżej bazylii. Doprawić czarnym pieprzem. Podzielić na 4 porcje i uformować z nich burgery. Piec w mocno rozgrzanym opiekaczu lub na grillu węglowym 10–12 minut, aż się przyrumienią. Przewrócić raz na drugą stronę. Podawać z sałatką z papryki, cebuli i oliwek lub z kukurydzą pieczoną na grillu oraz opieczonymi kawałkami ciabatty.
1 porcja • 270 kcal • 30 g białka • 14 g tłuszczów (w tym 3 g NKT) • 6,5 g węglowodanów

Greckie burgery jagnięce
Wymieszać 500 g chudej mielonej jagnięciny z 30 g świeżego miękiszu bułki, wyciśniętym ząbkiem czosnku, łyżką posiekanego świeżego oregano (lub łyżeczką suszonego) oraz 60 g grubo pokruszonego sera feta. Doprawić solą i pieprzem. Uformować owalne burgery o szerokości 8 cm i długości około 12 cm. Posmarować oliwą z oliwek i piec w gorącym opiekaczu lub na grillu węglowym 10–12 minut, aż się przyrumienią, przewrócić raz na drugą stronę. Podawać w chlebkach pitta, z krążkami czerwonej cebuli, plasterkami ogórków i jogurtem greckim.
1 porcja • 241 kcal • 28 g białka • 13 g tłuszczów (w tym 2 g NKT) • 4 g węglowodanów

Burgery cielęco-wieprzowe z piklami
Wymieszać 400 g mielonej cielęciny z 80 g drobno posiekanej gotowanej szynki, 2 łyżkami miękiszu świeżej bułki razowej, żółtkiem oraz solą i pieprzem. Podzielić na 8 porcji i uformować krążki. Nałożyć na 4 z nich pikle lub sos chutney. Przykryć pozostałymi 4 krążkami i przycisnąć, by zamknąć pikle w środku. Rozłożyć 4 plasterki bekonu bez skórki i owinąć nimi burgery. Posmarować oliwą i smażyć na patelni lub piec w opiekaczu (końcem plasterka bekonu do dołu) 10–12 minut, aż się przyrumienią. Odwrócić raz na drugą stronę. Podawać w bułkach razowych z piklami i listkami sałaty.
1 porcja • 380 kcal • 30 g białka • 15 g tłuszczów (w tym 5,5 g NKT) • 34 g węglowodanów

Burgery wieprzowe z szałwią i cebulą
Wymieszać 350 g chudej mielonej wieprzowiny ze 150 g posiekanej kiełbasy wieprzowej, posiekaną cebulą, łyżką sosu worcestershire i 2 łyżkami posiekanych listków szałwii. Doprawić solą i pieprzem. Wyrobić i uformować 4 burgery. Poprószyć mąką. Rozgrzać 1–2 łyżki oleju słonecznikowego
na patelni. Smażyć burgery 10–12 minut, aż się przyrumienią, przewrócić raz
na drugą stronę. Odsączyć z tłuszczu i podawać w bułkach do hamburgerów z sałatką coleslaw i plasterkami jabłka.
1 porcja • 288 kcal • 24 g białka • 17 g tłuszczów (w tym 5 g NKT) • 10 g węglowodanów

Vote it up
215
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!