4 zajęcia na siłowni, które wycisną z ciebie siódme poty!

Chodzisz na siłownię już jakiś czas. Zajęcia dla początkujących przestają ci wystarczać, marzysz o tym, by ćwiczyć więcej, intensywniej - chcesz tym nie tylko spróbować swoich możliwości, ale i poprawić wytrzymałość czy siłę. Przygotowaliśmy więc dla ciebie kilka propozycji zajęć, po których będziesz musiał chwilę odpocząć, ale satysfakcja z ich ukończenia będzie gwarantowana. Spotkasz je na wielu dobrych siłowniach we Wrocławiu, między innymi w City Fit (https://cityfit.pl).  
 
Kettle
 
Zajęcia z kettlami pozwalają zarówno schudnąć, jak i zająć się budową mięśni. To specjalny ciężarek w kształcie kuli, z wygodnym uchwytem w górnej części. Zajęcia z jego wykortzystaniem polegają na różnych wymachach, przysiadach oraz podnoszeniu kettla - ważne, aby dopasować na początku do siebie taki ciężar, którym będziemy w stanie wykonać całość ćwiczeń. Później możemy je mieszać - wybierać lżejsze i cięższe - wszak niektóre mięśnie mamy lepiej wypracowane, inne gorzej. Ćwiczenia, mimo iż w większości odbywają się w miejscu, pozwalają nieźle się spocić. Dobre zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.
 
Tabata
 
Przez jednych znienawidzona, przez drugich uwielbiana. Możesz być pewny - to bardzo intensywne ćwiczenia, opierające się na interwałach. Co powoduje takie zmęczenie? Są to aeroby, w których ćwiczy całe ciało w oparciu o swoją wagę. Będą więc i burpeesy i pompki i przysiady z wyskokami.
 
Na początku trener przeprowadzi krótką rozgrzewkę, a potem przedstawi ćwiczenia. Wykonuje się je w blokach, np. 5 ćwiczeń po 45 sekund, 15 sekund przerwy. Zazwyczaj są minimum trzy bloki, dlatego zajęcia z rozgrzewką, prawidłowymi ćwiczeniami oraz rozciąganiem trwają minimum pół godziny. Należy pamiętać, że wykonujemy tak dużo powtórzeń ile potrafimy i staramy się ciągnąć je do końca - potem mamy aż 15 sekund odpoczynku - wtedy starajmy się ustabilizować oddech.
 
XCO
 
XCO są to specjalne hantle wypełnione krzemem w środku, dostępne w coraz większej liczbie wrocławskich siłowni. Zakładamy je na dłonie i ćwicząc w takt muzyki musimy tak przesuwać krzem, by raz znajdował się on na jednej, a raz na drugiej końcówce hantli. Wydaje się to bardzo proste, jednak już po rozgrzewce jesteśmy mokrzy. Dźwięk przesuwania jest bardzo charakterystyczny i gdy go słyszymy, to mamy pewność, że ćwiczymy prawidłowo. XCO pobudza metabolizm i pozwala na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Potrząsając urządzeniem w górę i w dół możemy je wykorzystywać do wielu pozycji: stojącej, klęczącej czy leżącej.
 
TRX
 
Na sam koniec zostawiliśmy bardzo ciekawe i charakterystyczne zajęcia, a mianowicie pracę na taśmach TRX. Podobnie jak i w tabacie jest to praca z własnym ciężarem, z tą różnicą jednak, że wykorzystujemy tu specjalne pasy -TRX. Są one zawieszone na suficie bądź specjalnych stelażach, można także zakupić własny zestaw i ćwiczyć w domu czy też na świeżym powietrzu. Plusem takich zajęć jest brak obciążania kręgosłupa oraz stawów. Wysmuklimy dzięki nim ciało, a ci, którzy włączą do tego jeszcze odpowiednią dietę, zobaczą zarysowane mięśnie. Mnogość ćwiczeń sprawia, że na pewno nie będziemy się nudzić!
 
Przedstawione powyżej zajęcia z pewnością można zaliczyć do takich, po których pot będzie się z ciebie lał strumieniami. Ich zaletą jest fakt, że spotkamy się z nimi na większości siłowni we Wrocławiu. Są one intensywne i na pewno sprawią niejednemu trudność. Jednak szybko widoczne efekty, takie jak poprawa wytrzymałości z treningu na trening, sprawią, że będziemy na nie uczęszczać z przyjemnością.
 
Materiał partnera
Vote it up
13
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!