Dobrego mechanika, tak jak dobrego klienta, trudno znaleźć – najważniejsze jest porozumienie. Dobry mechanik objaśnia kolejne etapy naprawy i daje możliwość wyboru.
Pytaj, pytaj, pytaj. O staż, w branży, rekomendacje, oferowane gwarancje, licencje i rodzaj sprzętu. Zwracaj uwagę na czystość. Posadzka zaśmiecona pustymi puszkami po oleju, zużytymi oponami i brudnymi szmatami to sygnał ostrzegawczy.
Mechanicy dzielą się na zamieniaczy i naprawiaczy. Zanim podejmiesz decyzję, czy chcesz daną część reperować czy zamienić, porównaj koszty.
Unikaj mechaników, którzy mówią: „Nie potrzebuję skomplikowanego sprzętu”. Samochodu, w którym szwankuje silnik, nie można naprawiać w warsztacie bez dobrego analizatora silnika i urządzenia diagnostycznego.
Syntetyczne oleje są zwykle droższe, ale dzięki nim silnik będzie Ci dłużej służył. (Uwaga! Ta zasada może się nie sprawdzić w przypadku starych samochodów, dla których korzystniejszy może się okazać gęsty olej mineralny).
Zasięgając opinii kolejnego mechanika, nie mów mu o diagnozie i cenie podanej przez poprzedniego.
Czyszczenie wtryskiwaczy paliwa to strata czasu i pieniędzy. Na rynku są dodatki do paliwa, które świetnie same sobie z tym poradzą.
Nie zakładaj tanich klocków hamulcowych. Jeśli zapłacisz niewiele, prawdopodobnie dostaniesz najgorszy z możliwych materiał cierny. Założenie oryginalnych klocków albo dobrych zamienników może Ci kiedyś uratować życie.
Pytaj o datę produkcji nowych opon. Jeśli kupujesz je po bardzo korzystnej cenie, to być może otrzymujesz 3-letnie zleżałe gumy. Bardzo ryzykowne, zwłaszcza w przypadku opon zimowych.
Wymiany płynów eksploatacyjnych dokonuj zgodnie z instrukcją producenta Twojego auta, a nie widzimisię mechanika.
Weź sprawy w swoje ręce: regularnie uzupełniaj poziom płynów, mierz ciśnienie w oponach (również w kole zapasowym!). Wymiana wycieraczek to też nic trudnego.
Nie przyjeżdżaj do warsztatu w piątek po południu. Mechanik będzie pracował w pośpiechu, żeby w końcu rozpocząć weekend.
Po wymianie części zawsze proś o zwrot starych. W ten sposób upewnisz się, że części zostały rzeczywiście wymienione i ocenisz (lub Twój znajomy), czy faktycznie były zużyte.
Prześlij komentarz