11 metod przywracania sprawności fizycznej

Przedstawiamy kilka sposobów, które sprawią, że twoje codzienne życie, praca i zabawa zyskają na zdrowej dla serca intensywności
 

Jeśli dopiero zaczynasz aktywność fizyczną, zacznij ostrożnie – przekonaj się, czy dobrze się czujesz w czasie chodzenia i przypomnij sobie podstawowe rady dotyczące ruchu, znajdujące się w poprzednich rozdziałach. Dopiero wtedy spróbuj nowych ćwiczeń. Potem wprowadź niewielkie przyspieszenie, zwalniając, kiedy poczujesz, że potrzebujesz przerwy.

Unikaj napojów zawierających kofeinę przed intensywnymi ćwiczeniami, zwłaszcza wtedy, gdy masz wysokie ciśnienie krwi. Nie ćwicz po obfitym posiłku lub gdy piłeś alkohol. W końcu, bądź obowiązkowy, ale nie forsuj się. Jeśli chcesz czuć się dobrze jutro, ćwicz już dzisiaj.

1. Budowanie sprawności

Kiedy po wyjściu na spacer rozgrzejesz się, przyspiesz na minutę lub dwie. Następnie zwolnij, żeby głębiej odetchnąć i powtórz cykl. Będziesz nie tylko spalać więcej kalorii, ale również przyzwyczaisz swój organizm do szybszego chodu.

2. Moc sprzątania

Regularnie sprzątaj w domu i rób to energicznie. Sprzątaj na przemian górę i dół, aby używać schodów – jest to najlepszy domowy sposób na spalanie kalorii. Bądź ostrożny, schodząc ze schodów, szczególnie jeśli masz problem z utrzymaniem równowagi. Bardzo łatwo możesz upaść, zwłaszcza gdy niesiesz odkurzacz.

3. Podnieś poziom wysiłku

Kiedykolwiek masz okazję, korzystaj ze schodów. Jeśli tylko masz czas i ochotę, zejdź z nich i wejdź znowu. Jeżeli kondycja fizyczna na to pozwala, wchodź po dwa stopnie naraz. Jest to łatwy sposób na zwiększenie intensywności ćwiczeń każdego dnia.

4. Pod górę

Chodzenie lub jazda na rowerze pod górę to większy wysiłek z powodu grawitacji – dodatkowe wyzwanie dla mięśni, serca i płuc. Zmagaj się z pochyłością (zacznij od łatwiejszej) raz lub dwa razy w ciągu tygodnia.

Gdy idziesz pod górę, pochyl się nieznacznie do przodu, aby zaangażować mięśnie pośladków. Zejście z góry może być trudniejsze dla kolan, schodząc wolno, trzymaj zatem kolana nieznacznie zgięte i rób krótsze kroki.

5. Tańcz, tańcz, tańcz

Czy to zabawa ludowa, czy elegancki bal, taniec pozwala spalić 480 kcal na godzinę i używać mięśni w inny niż na co dzień sposób, dając sercu radość. Spróbuj tańczyć dwa razy w miesiącu.

Vote it up
998
Podoba Ci się ten artykuł?Zagłosuj na niego!